A Purdue Egyetem kutatóit a szivárványszínű sáskagarnéla ihlette meg szupererős nyomtatóanyagok fejlesztéséhez. A Kaliforniai Egyetem (Riverside) tudósaival együtt tanulmányozták az állat mozgását, ollóinak használatát és ahogy vár a zsákmányra.
Az állat különlegessége, hogy összeroppantja és legyőzi páncélozott ellenfeleit, főként tarisznyarákokat, valamint puhatestűeket. Kivételes mechanikus adottságai szintén figyelemreméltók, és a sérüléseket is jól kezeli. Összességében nagyon erős, és úgy csap le, mint egy 0,22 kaliberes golyó.
Új kutatások kimutatták, hogy ollóját nehezebb feltörni, mint a diót. Az ellenállást a kitin rostjai okozzák. Ugyanez az anyag sok más páncélos tengeri állatban, rovarok külső vázában is megtalálható. Elrendezése egy kicsit olyan, mint egy spirális lépcsőé.
Működését részletesen még soha nem tanulmányozták, és rájöttek, mitől nem törik szét hirtelen, miért olyan erős. A Purdue Egyetemen ezeket a mechanikai jelenségeket figyelembe véve új modellt dolgoztak ki, és az elmélet igazolására, bejáratott anyagokból különleges kompozitot kísérleteztek ki.
A munkához rengeteg elemzést, számítást és kísérletet végeztek. Az ollóban lévő spirálformát vizsgálva a benne lévő biokompozit anyagokat jellemezték, s azokat utánozva, saját anyagukkal az egyedi spirális szerkezeten belül figyelték a keményedés folyamatát.
Az eddigi kutatások alapján a spirális architektúrát a folyamatos gyors csapások túlvészelésére „találta ki” a természet, alakult ki az evolúció során. A szerkezet működéséről mintázott modellel, és a modellhez tervezett, 3D nyomtatással kivitelezett anyagon kamerákkal felvették a módosulásokat, hogy a későbbiekben azokat is fel tudják majd használni.
Az eredményeket hasznosítva, kompozitokban eddig kivitelezhetetlen mechanizmusokat integrálnak új anyagokba, és a rostokat is másként fogják összerakni. A mostani eljárásokkal ugyanis nem optimalizálják azokat, a sáskagarnélánál megfigyeltek alapján viszont sikeres lehet az optimalizálás, ami könnyebb, erősebb és keményebb anyagokra egyaránt kiterjedhet.
Többek között a légi- és a gépjárműipar, sportok tartozhatnak a majdani alkalmazások közé.