A 3D Printing Industry kétrészes anyaga aktuális jelenségre keresi a választ: hogyan találjon egy cégtulajdonos tapasztalattal rendelkező tehetséges szakembereket a mindössze néhány éves területen? Az elmúlt fél évtizedben „berobbant” additív fémnyomtatás korai elfogadói (többek között) ezzel a problémával is szembesülnek. Gyarapszik az iparág, nőnek az igények, és egyelőre nagyon kevesen értenek a fémnyomtatáshoz.
A „holisztikus” megközelítésű, szubsztraktív és additív technikákat kombináló hibrid gyártást végző New Jersey állambeli Imperial Machine & Tool Co. elnöke, Chris Joest szerint két részre bontható a szakértő munkaerő képzése: egyrészt házon belül, kielégítve az azonnali szükségleteket, másrészt tanárokkal és oktatókkal, hosszútávú folyamat részeként, hogy a fiatalok jobban felkészüljenek a munkára. Joest nem aggódik a munkaerőhiány miatt, a probléma megoldódik, de nem máról holnapra. Addig meg dolgozzunk a rendelkezésre álló erőforrásokkal.
Az ideális jelölt intelligens és keményen dolgozik, plusz őszintén érdekli az additív fémgyártás, 3D nyomtatás. Az életkor nem számít, az viszont nem árt, ha az alkalmazottak különféle közegekből érkeznek, hogy ne csak gépszerelők és mérnökök legyenek a szakmában. A hatékony fémnyomtató részlegnek másokból is kell állnia. Nem a professzionális háttér függvénye, ha valaki tényleg tehetséges és jó munkaerő.
A hosszútávú munkaerőképzésről sok elméletet dolgoztak ki, a hiányosságok gyakorlati felszámolásáról, elméletek gyakorlatba ültetéséről viszont kevesen rendelkeznek használható tapasztalatokkal.
A gyártóipar ugyanis visszaesett, és a helyzeten a hagyományos stúdiumaik elvégzése után szakmai pályára lépő friss diplomások sem segítenek. Joest szerint az additív fémgyártás a megoldás. Saját szemével győződött meg a technológia diákokra gyakorolt hatásáról, az első találkozásról és arról is, hogy a következő generációt valóban érdekli a 3DP. Üzemükbe többször látogattak el helyi iskolák, és a gyerekek általában el voltak ragadtatva. Egy alkalommal egy diákcsoport Mi annyira menő a gyártásban? című videót készített. Leesett az álluk, amikor meglátták a 3D fémnyomtatással előállított tárgyakat…
Mindezek az élmények bizakodóvá teszik Joest-ot. E fiatalok oktatásában rejlik az additív gyártás jövője, a hiányzó szkillek megszerzése. (Magyarországon a FreeDee hirdette meg a 3D nyomtatót minden iskolába programot, ami szintén ezt az álláspontot – az oktatás kitüntetett szerepét – képviseli.)
Joest a rossz állapotban lévő amerikai gyártás jövőjét is a fémnyomtatásban és általánosságban is a 3DP-ben látja, mert a technológia kulcsszerepet fog játszani a szektor újjászületésében. Fontos, hogy a diákok megértsék a „hatalmas váltást”, és hogy mit képvisel a fémnyomtatás.
„A siker többől áll gépek vásárlásánál, a tanulás iránti elkötelezettségről van szó, hogy elemezzük és megváltoztassuk tárgyak előállítási módját. Nem mindenkinek tetszik, vállalkozó szellemeknek viszont izgalmas kihívás” – javasolja Joest fiatal vállalkozóknak.