HTML

Legyél Te is Szakértő!

Minden hírlevél feliratkozónknak egy 50 oldalas 3D nyomtatás kisokost és 3D Akadémia kedvezményt adunk ajándékba!

 

 

3D TECH WORSKHOPOK

Vegyél részt a 3D Akadémia képzésein és szerezz átfogó tudást a 3D technológiák jelenéről és jövőjéről!

3D nyomtatás, modellezés és szkennelés tanfolyamok a 3D Akadémián.

FRE3DEE a Facebookon

Dél-Afrika: óriásgépen nyomtathatnak titánalkatrészeket repülőkhöz

ferenck 2017.03.06. 08:30

A 3D nyomtatás világában Dél-Afrika már többször hallatott magáról.

Az egyik első funkcionális nyomtatott műkar, a 2012-es Robohand egy helyi ács, a négy ujját 2011-ben elveszítő Richard van As és az amerikai Ivan Owen közös munkája volt. Azóta többszázan viselik a kettejük által kitalált művégtagot. Munkájukat a MakerBot (és a természetesen a Thingiverse is) támogatta.

Az egészségügytől a divaton keresztül a házi barkácsolásig a hatalmas országban sok területen próbálkoznak 3DP-alkalmazásokkal. Állami szinten bő két évtizede invesztálnak ezirányú fejlesztésekbe. A helyi kormány – a Tudomány és Technológia Minisztérium – tavaly jelentette be additív gyártási stratégiáját: új technológiák meghonosítását, a 3DP szélesebb körű elterjesztését, elfogadását különféle szektorokban. Leginkább titán orvosi implantátumok, repülőgép-alkatrészek és a polimer-anyagok további fejlődésére összpontosítanak.

safrica.jpg

A világ egyik, lézeres titánolvasztásban pedig a legnagyobb 3D nyomtatóján, az Aerosud és a CSIR (Tudományos és Ipari Kutatótanács) Nemzeti Lézerközpont által fejlesztett SLM-alapú, 200x60x60 centi Aeroswift printeren bemutató céllal tavaly már állítottak elő néhány repülőgép-alkatrészt (fojtószelep-kart, karmarkolatot, üzemanyagtartály-részt). Az egyiket még ebben az évben használhatják tesztrepüléshez.

A három alkatrész sikerén felbuzdulva a projektet a kezdetektől támogató Airbus, valamint a Boeing megbeszélésre invitált az Aeroswiftben érintett dél-afrikai kutatókat. Mindkét mamutcégről köztudott, hogy adaptálni akarja az additív gyártást. Az Airbus nyilvánvalóan profitálni is óhajt a projektbe fektetett anyagiakból.

Beszámolók szerint 2019-től kereskedelmi célokra is használják a gépet, és ez egyben új állásokkal is kecsegtet. A titánnyomtatás több iparágban lehetővé teszi a nehezebb alumíniumrészek helyettesítését könnyebb darabokkal, amivel pénzt is megtakarítanak.

safrica1.jpg

A kormány által tavaly 8 millió dollárnak megfelelő randdal támogatott Aeroswift fejlesztői szerint Dél-Afrika azon egyszerű oknál fogva ideális hely komoly titánnyomtató vállalat üzemeltetésére, hogy titántartalékokat illetően a világranglista negyedik helyén állnak, plusz különleges gépük is van hozzá. A géphez természetesen technológiákat is dolgoztak ki, többet szabadalmaztattak is közülük. Ezekkel a megoldásokkal gyorsaságában és volumenében is minden más rendszernél hatékonyabb lehet a gyártás, számszerűsítve: az Aeroswift tízszer sebesebben printel, mint a többi SLM-alapú 3D nyomtató.

A történet csattanója: az Aeroswift nem a legnagyobb dél-afrikai 3D nyomtató, ugyanis a Nelson Mandela Metropolitain University diákjai 5 méter magas FDM-gépet fejlesztettek. Szélturbina-lapátokat terveznek készíteni vele. Nyomtattak már rajta 5 méter széles tárgyakat, és elvileg házépítésre is alkalmas.

Úgy tűnik, Dél-Afrikában valóban beindul a 3DP, az ország már most a terület afrikai központja, és a legjobb úton halad a komoly világtényezővé válás felé.

Címkék: jövő titán ipar repülőgép Afrika Airbus MakerBot fémnyomtatás

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://freedee.blog.hu/api/trackback/id/tr1212315705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása