A Ferrari gőzerővel készül a március 26-án Melbourne-ben kezdődő idei Forma 1-re. A versenyautó új motorjában 3D nyomtatott dugattyúk is helyet kapnak. A high-tech megoldásokat az autóiparra alkalmazó olasz Magneti Marelli tervezőcéggel dolgoznak együtt.
A motor február végére lesz kész. A Ferrari az egyre szigorúbb elvárások miatt fordult a 3D nyomtatáshoz, és döntött acélötvözetből készülő erősebb és a hőt jobban bíró dugattyúkról. Hagyományosan a könnyebb alumíniumot használják, viszont magasabb hőmérsékleten és nyomás hatására az abból gyártott részek hamarabb meghibásodnak.
Ezzel szemben 3D nyomtatással kevesebb anyagból dolgozzák ki az acéldugattyút, amelynek a tömege nagyjából ugyanannyi, mintha alumíniumból lenne.
A Ferrari bizakodik, hogy az újítással 2017-ben a tavalyinál jobb eredményt ér el. Sebastian Vettel pilóta szerint nem annyira kompetitívek, mint szeretnék, de az idei versenyautók úgyis mások lesznek, mint a tavalyiak.
A 3DP használata azt is jelenti, hogy az alkatrész hamarabb elkészül, munka közben lehetőségük van folyamatos iterációra. Hagyományos eljárással, például öntéssel ez lehetetlen lenne.