Az Egyesült Államokban évente 3,8 millió személy szenved sport-, sporttal kapcsolatos tevékenység közben agyrázkódást. A szomorú statisztika tükrében logikus lépés, hogy a sportszergyártók néhány éve elkezdtek potenciális agyi traumákat, károsodást monitorozó termékeket gyártani.
Az Adidashoz tartozó Reebok már öt éve előrejelezte az agyrázkódások számának növekedését, és rögtön komoly fejlesztésekbe fogott. Céljuk a megfigyelés mellett a megelőzés. Első körben azokra a sportágakra gondoltak, amelyekben a versenyzők valamilyen fejvédőt, sisakot viselnek. Az egészség- és fitneszkiegészítőként is használható Checklight nevű díjnyertes termékük is egy ilyen viselhető darab; pontosan jelzi a fejet ért ütéseket, azonnal „olvassa” és számszerűsíti az ütés erejét stb.
A Checklight tervezése és kivitelezése során maximálisan kiaknázták a gyors prototípuskészítés adta lehetőségeket; öt különféle 3D nyomtatótechnológiát (többszínű, több anyagból történő printelés stb.) használtak, amelyekkel felgyorsították, leegyszerűsítették a termékfejlesztést, és a számtalan teszt, iteráció sem valósulhatott volna meg 3DP nélkül.
A Checklight sokadik újabb példa arra, milyen hasznosak az additív gyártómegoldások nagyvolumenű projekteknél, mennyire megkönnyítik és gördülékennyé teszik tervek piaci termékké fejlesztését.