A 3D nyomtatás fogyasztói szektorban történő terjedése új lendületet kapott, és a trendet leginkább a kereskedelmi forgalomban megvásárolható, részben vagy teljes egészében printelt sporttermékek szemléltetik.
Az amerikai Wilson Sporting Goods Co. sportszergyártó a Nexa3D-vel összefogva 3D nyomtatott-fröccsöntött hibridtechnológiás szerszámok prototípusát dolgozta ki ifjúsági szintű baseball-ütőmarkolathoz. Az NXE400 műgyanta-printert használták hozzá, a technológia jobb terveket, nagyobb kutatási-fejlesztési szabadságot biztosított nekik, és gyorsabb munkát tudnak végezni vele.
A japán Designer életmód-golfmárka titánból nyomtatott golfütő-fejet. A Farsoon Technologies fémnyomtatóival dolgoztak, a fejek nagyon erősek, viszont – kihasználva a 3D nyomtatás adta lehetőségeket – pehelykönnyűek.
A Jack Wolfskin különleges túrahátizsák (3D Prelight Rise Backpack) részeit printelte újrahasznosított anyagokból. A munkában a műanyagspecialista Oechsler és a 3DP egyik innovátora, a Carbon is részt vett.
A Wilson nemrég jelentette be, hogy február tizenhatodikán elkezdte árusítani nyomtatott légmentes kosárlabdáját, a Wilson Airless Gen1-t. A prototípust tavaly mutatták be, az ár elég borsos, 2500 dollár, igaz, a labdák korlátozott példányszámban vásárolhatók meg.
A fejlesztésben a 3D-tervezésspecialista General Lattice, a nyomtatógyártó EOS, az utómunkálatok specialistája, a DyeMansion és termékbemutató-központként, a kaliforniai SNL Creative is részt vett.
A kosárlabdával bármikor játszhatók meccsek, abszolút működik; tömegben, méretben és lepattanásban egyaránt megfelel az NBA labdák teljesítményére vonatkozó előírásainak.