A 3D nyomtatásban és az infokommunikációs szektorban működő több nagyvállalat, a Stratasys, az Autodesk, a HP, a Nvidia, a Jayco és a FARO érdekes kezdeményezést szponzorál: a nyugati és a keleti part közötti roadshow keretében kisebb kamionszerű rekreációs rendeltetésű jármű, a 3DRV igyekszik népszerűsíteni a 3D nyomtatást. A túra célja, hogy az Egyesült Államokban minél többen megismerjék a technológiát, hogy hogyan alakítja át a terméktervezést és a gyártást, milyen üzleti lehetőségek rejlenek benne, és összességében miként változtatja meg a társadalmat. Az érdeklődők láthatják, kipróbálhatják a Stratasys printereit.
A nyolchónapos roadshow május végén, San Franciscóban kezdődött, a 3DRV összesen száz helyen áll meg, közben vállalatokat is meglátogatnak, június 30-án például a Stratasys minneapolisi székházában jártak.
„Hiszünk abban, hogy a 3D nyomtatás forradalmasítja a terméktervezés és gyártás világát, kis-, közép- és nagyvállalatoknak és mindenféle gyártónak új üzleti lehetőségeket teremt. Ugyanúgy, mint az 1990-es években az internet, majd az elmúlt évtizedben az okostelefonok, az additív technológia is széles körben el fog terjedni” – nyilatkozta Gilad Gans, a Stratasys észak-amerikai elnöke.
A túra a 3DRV honlapján, a Stratasys Facebook- és Twitter-oldalán és több blogon is követhető.