100 évvel ezelőtt nagyon népszerűek voltak a mechanikus játékok – táncoló Eiffel tornyok, felhúzható kacsák és társaik. Az óraműszerűen működő „automaták” fogaskerekek, huzalok és más elemek pontos rendszerének köszönhetően tudtak mozogni. Elkészítésükhöz speciális tervezői adottságok kellettek.
A Disney Research a napokban jelentett be két szoftvercsomagot, amelyekkel viszont szakértelem nélkül is alkothatunk és nyomtathatunk ki animált mechanikus karaktereket. A programokat a Disney bostoni és zürichi laboratóriumában, valamint az MIT-n és a Zürichi Műszaki Főiskolán fejlesztették.
A kutatók tíz karaktert terveztek, amelyekből hetet el is készítettek, és 3D printerrel öntöttek fizikai formába. A tervezési folyamat egyik esetben sem tartott tovább fél óránál.
A szoftverek és továbbfejlesztett változataik a későbbiekben olyan szakterületeken is hasznosíthatók lesznek, mint például a robotika.