Cipők, kézitáskák, ruhák – a 3D nyomtatás egyre népszerűbb a divatiparban, bármilyen öltözék és kiegészítő megtervezéséhez, elkészítéséhez használható a technológia.
A nyár közeledtével a Montserrat összeállt a King Children designstúdióval, és 3D technikákkal kivitelezett új napszemüveggel lepték meg a világot. Nem ők az elsők, tavaly például az Adidas mutatott be szemüveget, printelt kerettel.
„Imádunk együtt dolgozni a Montserrat New Yorkkal. Ehhez a kollekcióhoz a DNS-ükben lévő könnyed luxus érzetét megragadó napszemüveget akartunk készíteni a King Children technológia újfajta használatával. Az olyan előrelátó márkákkal, mint a Montserrat New Yorkkal való együttműködéssel, a szemüvegipart jelentősen elmozdíthatjuk a zéró hulladék jövő felé” – nyilatkozta a King Children tervezőrészlegét vezető Leslie Muller.
Az additív gyártás mellett döntve, a két cég korlátozni akarta munkájuk környezeti hatásait. A Montserrat be is jelentette, hogy a termelési folyamat során nagyon kevés hulladék generálódott.
A könnyű, de masszív nyomatok előállításánál népszerű szelektív lézeres szinterezéssel (SLS) dolgoztak. A technológiának köszönhetően, teljes tervezői szabadságot élvezhettek, és személyre szabhatták a napszemüveget.
Azt viszont nem árulták el, hogy milyen nyomtatókkal dolgoztak, mint ahogy a felhasznált poliamid-por típusát sem. Valószínűleg PA-11 vagy PA-12 lehetett, mert SLS-gépekkel leggyakrabban azokat szokták.
A napszemüvegek két változatban, három színben lesznek beszerezhetők.
„Az együttműködés összehozott két márkát, hogy a bolygó jobb jövőjére figyelve, gondoljuk újra a terméktervezés módszereit. Ékszereink architekturális jegyeit és a ruháink hordásakor érzett könnyedséget akartuk a céghez tökéletesen passzoló napszemüvegekbe integrálni” – nyilatkozta Gayle Leon, a Montserrat társalapítója.