A massachusettsi Nervous System „generatív” designstúdió tudomány, művészet és technológia metszéspontjára pozícionálja magát. Terveik számítógépes szimulációval, termékeik digitális gyártással (például 3D nyomtatással) készülnek. Szoftvereik természetes folyamatokon és mintázatokon alapulnak.
Kinematics projektjük a 3D printing továbbgondolása a 4D felé: a nyomtatott ékszerek és ruhák automatikusan megváltoztatják alakjukat, formájuk átalakul. A kész tárgy kézi beavatkozás nélkül, magától áll össze előzetesen meghatározott, viselője testéhez alkalmazkodó alakzattá.
A projekt keretében készülő ruha és ékszerek a nyomtatóterületnél nagyobb méretük ellenére is egyetlen darabban printelhetők. Az első nyomtatásra valamikor januárban kerül sor.
A munkafolyamat (a test leszkennelése utáni) első lépéseként a szoftver bármilyen 3D modellt mozaikszerűen elrendezett, beépített pántokkal egymáshoz kapcsolt háromszög-hálóból álló rugalmas szerkezetté alakít. A második szakasz a modell automatikus tömörítése a lehető legkisebb méretre. A szimulációs művelet célja a nyomtatási terület optimalizálása. A tárgy a nyomtatás utáni, harmadik fázisban áll össze.
„A tömörített design nemcsak a gyártás, hanem a szállítás miatt is előnyös. Rugalmas hordozható, viselhető dolgok létrehozása mellett nagyobb szerkezetek kisebb méretű nyomtatókkal való előállításában szintén ígéretes megoldásnak tűnik” – nyilatkozta az egyik tervező, Jessica Rosenkrantz.
Rosenkrantz és munkatársa, Jesse Louis-Rosenberg 2012-ben kezdtek foglalkozni a „4D technológiával.” Először ékszereket terveztek, írtak hozzájuk online alkalmazást, amivel a felhasználók ízlésüknek megfelelően változtathatnak a designon. A rendszer minden egyes módosítás után újraszámolja a termék árát.
Egy újabb alkalmazással a Nervous Systems sablonjaival kísérletezhetünk, és ki is nyomtathatjuk a végeredményt. A két tervező ezek után dolgozta ki, hogyan lehet digitálisan összehajtogatni ruhákat.