Mivel a technológiával a felhasználó igényeinek jobban megfelelő egyedi szerkezetek alakíthatók ki, egyre népszerűbb kerékpárok nyomtatása. Ma már nem csak sportolók használják előszeretettel ezeket a bringákat, hanem mások is.
Az olasz Alex Bellini például csúcsdöntő útra indul, mert eddig még senki nem kerekezett teljesen egyedire kialakított, újrahasznosított ipari műanyagból (polikarbonátból) készült vázú, printelt járgányon Alaszkában és még északabbra. A 21. századi felfedező húsz éve utazgat extrém feltételek között, útjaival környezeti problémákra kívánja felhívni a nagyközönség figyelmét.
Mostani „Szemek a jégen” projektje Olaszországból indul, speciálisan erre az útra kialakított hegyi kerékpárjával Alaszkát, Grönlandot, az Arktisz-óceánt igyekszik bejárni, végül pedig megpróbál eljutni az Északi sarkra. Másodmagával, Alessandro Piona társaságában vág neki a háromévesre tervezett nagy kalandnak. Ezúttal az olvadó gleccserekre és a klímaválság más káros hatásaira akarja felhíni a figyelmet.
Alaszkát idén, Grönlandot és az Arktisz-óceánt 2025-ben járják be. A misszióval proaktívan próbálja kivenni részét a poláris környezet megértésében, népszerűsítésében és megvédésében. Jövőnk szorosan kapcsolódik a jéghez – vallja, és ennek megfelelően cselekszik is.
A környezetvédelem mellett a nagy út során az Impact kerékpárt is le akarják tesztelni. Az átlagosnál terebélyesebb járművet Daniele Rinaldi és csapata tervezte, kivitelezte. A gumik a megszokottnál jóval méretesebbek, a váz is szélesebb, nagyobb. Mindkét kerékpár készítésénél figyelembe vették a biciklisek anatómiáját, speciális igényeit, szükségleteit.
A kerékpárok masszívak, de nem túl nehezek, „fenntartható” darabok. A prototípuson tíz napig dolgoztak, majd jöttek a tesztek és a módosítások. A teszteket az olasz Alpokban, majd a Milánói Műegyetem -40 fokos „sarkvidéki” környezetében végezték. A közeg az eredeti extrém feltételeket utánozza.