HTML

Legyél Te is Szakértő!

Minden hírlevél feliratkozónknak egy 50 oldalas 3D nyomtatás kisokost és 3D Akadémia kedvezményt adunk ajándékba!

 

 

3D TECH WORSKHOPOK

Vegyél részt a 3D Akadémia képzésein és szerezz átfogó tudást a 3D technológiák jelenéről és jövőjéről!

3D nyomtatás, modellezés és szkennelés tanfolyamok a 3D Akadémián.

FRE3DEE a Facebookon

Csónakgerinc nyomtatott alumíniumból

ferenck 2021.11.09. 08:00

A robotikus fémnyomtatással foglalkozó amszterdami MX3D összeállt az egyedi kialakítású jachtokat építő, szintén holland KM Yachtbuildersszel, és 4 méter hosszú, és nagyon vastag csónakgerincet nyomtattak alumíniumból.

A nyomat elkészítése része az MX3D 3D nyomtatás hajóipari alkalmazásaival foglalkozó kutatásának. A teljesen „személyre szabott” darab tökéletesen szemlélteti a drótíves additív gyártás (Wire Arc Additive Manufacturing, WAAM) lehetőségeit egy olyan szektorban, ahol közismerten nagyok az elvárások és a követelmények. A hosszútávú cél, hogy működő alternatívát kínáljanak a hagyományos gyártóeljárásokkal szemben.

3dnyomtatas_aluminiumhajo.jpg

Az MX3D az Amszterdam Red Light Districtjében printelt, idén átadott gyalogoshíddal vált ismertté. A WAAM technológiát azóta más területeken, köztük a hajóiparban is elkezdték használni.

Tengeri eszközök készítése drága, a leállások komoly anyagi következményekkel járnak, a gyártás gyakran a javítóműhelyektől és a pótalkatrész-raktáraktól távoli üzemekben történik. Az olcsóbb és gyorsabb WAAM pontosan ezekre a problémákra kínál megoldást. A tervezést és az összeszerelést automatizált folyamattá alakítja, az anyaghasználat optimalizálható, komplex mértani formák kivitelezhetők. Mindez együtt komoly anyagi megtakarításokat eredményez.

Közben egyre nehezebbé vált csónakgerincet építeni. Azért van így, mert nemhogy kevés, de döbbenetesen ritka a tapasztalt szakember, és hagyományos technikákkal már megoldhatatlan a modern világban fontossá vált egyedi kialakítás.

A gerinc a csónak legmélyebben lévő része, az egyensúly megtartásával megakadályozza, hogy a szél elfújja a vízijárművet.  A fejlesztők 180 kilós darabot találtak ki. Az összeteljesítményt javítandó, a nyomtatott gerinc merevítőket is tartalmaz.

A nyomattal meg akarják szerezni a Lloyd’s Register tanúsítványát, ami hitelesítené a felhasznált fémeket, és komoly garanciát jelentene a vásárlók számára.

A partnerek további terve, hogy bármilyen hajóhoz tartalékalkatrészeket és új részeket gyártsanak. A WAAM technológiával forradalmasíthatják az alkatrész-készítést.

Címkék: hajó csónak alumínium nyomtatótechnológiák

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://freedee.blog.hu/api/trackback/id/tr2716691156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása