A SmarTech, 2019-es anyaga után, idén is felmérte az additív gyártás és az autó-/gépjárműipar kapcsolatát, jövőbeni együttműködéseket, trendeket.
Az anyaghoz kapcsolódik, hogy az abból kiinduló 3D Printing Media is áttekintette a lehetőségeket, és megállapította, hogy a gépjárműipar 2030 körül évi 10 milliárd dolláros üzletet jelenthet, és a számba a prototípuskészítés nem tartozik bele.
Minden jel és (főként) a legutóbbi előrejelzések, elemzések alapján a 3D nyomtatótechnológiákkal kivitelezett alkatrészgyártásban óriási további lehetőségek rejlenek. A terület a 3DP egyik első korai befogadójaként évek óta számos innovatív kezdeményezést jegyez, és ez a tendencia folytatódni fog.
A növekedés töretlen, üteme egyre gyorsabb.
A jelent a hardver uralja, lényegében az egész fejlődést vezérli, a bevételek több mint egyharmada erről a területről származik. A jövőben még több 3D nyomtatóra lesz szükség, és a printerek mindinkább megfelelnek a tömeges gyártás elvárásainak.
Szaporodnak a végfelhasználói darabok, valamint a kész részek és eszközök, szerszámok (öntőformák, sajtolók, szerelvények stb.) is, másrészt egyedibbek az összeszerelő módszerek.
A hardvergyártók egyelőre nagyon elégedettek lehetnek. De csak egy pontig, mert nehéz megjósolni, hogy például 10 év múlva az additív gyártás melyik területe generálja majd a legtöbb bevételt.
Néhány éve még alig beszélhettünk ilyesmiről, szinte csak a prototípuskészítés, illetve egyes szerszámok előállítása létezett. Ma már komoly értékteremtés történik, óriási jövőbeli lehetőségekkel.
A mind polimerekkel, mind fémekkel működő „hagyományos” additív gyártótechnológiával dolgozók (EOS, 3D Systems, Stratasys, SLM Solutions) a teljes folyamat automatizálásán munkálkodva, számos új folyamatot indítanak el, másrészt rengeteget javult az AM folyamatokat futtató szoftverek minősége. A „nagyágyúkra” növekvő nyomás nehezedik a feltörekvő új cégek (például a Carbon), vagy a 3DP-t korábban elhanyagoló infokom óriások, például a HP felől.
Az új vállalatok jelentősen hozzájárulnak gyorsabb, költséghatékonyabb folyamatokhoz, a tömeges gyártás előkészítéséhez.
A „titánok harca” meghatározza következő évtizedet is, és a harcból az alkalmazások csak jól jöhetnek ki. A vetélkedés pozitívuma még, hogy a nagy autógyártókat egyre komolyabb befektetésekre ösztönzi.