Kiskereskedésektől a szórakoztatóiparig, a 3D nyomtatás mindent megváltoztat – állítja a vizuális kommunikációban jártas Nir David Evanhaim, a 3D Printing Media Network vendégszerzője.
A nagyméretű printereket emeli ki, „fertőzőnek” tartja az óriásnyomatok iránti fokozódó érdeklődést; ez az oka, hogy például a szórakoztatóiparban olyan sok új alkalmazást látunk.
A kiskereskedelemben úgyszintén, több boltban gigantikus printelt modellek reklámoznak termékeket. Egy-egy ilyen darab előállítása gyorsan megy, és a vizuális hirdetésként szolgáló nyomat máris mehet az áruházba.
A boltok választhatnak: vagy megrendelik a modellt, vagy saját gépen saját fájlból, az alkotói szabadságot maximálisan kiaknázva, hozzák létre. A printerrel, például egy Massivit 1800 Proval a fájl pluszmásolatát elkészítve, a modell egyszerűen és eredményesen újraalkotható, apró módosításokkal az adott ország, térség, bolt egyedi igényeihez alakítható.
„Ha marketingeseményt vagy kiállítást rendezünk, a figyelem megragadása az elsődleges cél. Döntő jelentőségű kiemelkedni a tömegből, és a nagyméretű 3D nyomtatás ezen a ponton lesz kifizetődő” – írja Evenhaim.
Egy utazási ügynökség, a SkiDeal rendezvényét hozza fel példaként, ahol a látogatók hatalmasra, náluk is nagyobbra kidolgozott felszerelések, snowboard, sí-sisak stb. printjeit nézhették meg. Itt ér célba a vizuális marketing.
A printek ráadásul lyukacsosak, üregesek, tehát belső világítással bővíthetők, és még jobban felhívják magukra a figyelmet.
Szórakoztatóipar és nagyméretű 3D nyomtatás találkozása magától értetődő, nem véletlen a printelt díszletek, kellékek, hátterek népszerűsége. Több gyártó bevallotta, hogy a technológia használatával évtizedes álmuk vált valóra.
Régebben hosszú folyamatnak számított emberméretű kellékek kidolgozása, 3D nyomtatással viszont hihetetlenül gyors, és a digitális fájl jóvoltából, az eredeti újfent könnyen személyre szabható, több változat készíthető belőle, reprodukálható. 3DP-vel csökken vagy kvázi nullára redukálódik a raktártér, CNC-vel elképzelhetetlen finom részletek valósíthatók meg, nincs anyagveszteség, minimális vagy semmi a hulladék.
Időnként jön egy technológia, és teljes iparágakra van diszruptív hatással. Ez történik a 3D nyomtatás alkalmazásával is, vele érkezett el a vizuális kommunikáció új korszaka – összegez Evenhaim.