Az additív megoldások a technikától távolinak tűnő területeken is megjelennek. Italokhoz aligha asszociálunk printereket, pedig… Nyomtatókhoz ugyanúgy nem társítunk hozzájuk tornacipőket, holott… Egy innovatív amerikai cég példája szemlélteti, hogy a három terület között igenis lehetnek hathatós átfedések.
A Bourbon whiskyben utazó texasi Bulleit nem régóta él a 3D nyomtatótechnológia lehetőségeivel. Különleges eseménnyel kezdték: áprilisi marketingkampányuk részeként – remek reklámfogásként – printelt bárban printelt koktélokat kínáltak a közönségnek.
A Bullet most egy lépéssel továbbment, limitált példányszámú tornacipőt nyomtattak. A színpompás csukákat a design és gyártócég Tangible Creative-val és Kyle Steed, dallasi művésszel közösen alkották.
A cipőn lévő mintázat Steed értelmezésében „a kultúra határán való létezés.” Az absztrakt formák változatos emberi tényezőket hivatottak megjeleníteni – művészi és tervező közösségeket, a technológia élenjáróit, akik együtt feszegetik a határokat.
Steed szerint az innováció az emberi kapcsolatok és a technológia együttes következménye. Csak alkotó- és újítóközösségekként tudjuk átlépni a határokat.
A cipő tervezése 200 óráig, printelése 12 napig tartott, egy pár 250 dollárba kerül, és csak az alkoholfogyasztó személyek törvényben rögzített életkorát elérők, azaz minimum 21 évesek vehetik meg.
Sophie Kelly, a Bulleit elnökhelyettese elmondta, hogy folyamatosan keresik az együttműködést a 3DP világával, úttörőkkel és újítókkal akarnak közösen dolgozni. A helyi közösségek szintén fontosak számukra.
„A korlátozott példányszámú tornacipő beindításával újragondoljuk a nyomtatott bár élményt, hogy hol és mit isznak, mit hordanak, miről beszélgetnek az emberek” – nyilatkozta Kelly.