A Volkswagen Amerikai Csoportjának Elektronikus Kutatólaboratóriuma (ERL) Kaliforniai Innovációs és Mérnöki Központtá (IECC) alakult át, és egyben az autógyártó legnagyobb Németországon kívüli kutató létesítményévé vált. Az eseményt a cég hagyományait és a jövőtechnológiákat összekombináló, egyedi Type 20 „hippi” mikrobusszal ünnepelték.
A jármű az 1962-es Type 2-n alapul, természetesen elektromos, és egy csomó kísérleti eszközzel, érintésalapú tárgyakkal és interaktív elektronikus cuccokkal szerelték fel.
A kereket, a visszapillantó tükör támasztékát és a belső tér egyes kiegészítő elemeit Autodesk és ParaMatters szoftverekkel, az erőt maximalizáló és a tömeget minimalizáló generatív tervezéssel dolgozták ki.
A bonyolult geometriájú darabok előállítása részben a szoftver mesterséges intelligenciájának érdeme, másrészt 3D nyomtatás nélkül kivitelezhetetlenek lettek volna. A generatív tervezés jelentősen hozzájárult a „hippi külsőhöz”, amelyet holografikus megoldásokkal sikerült tovább fokozni.
A járműbe valósidejű arcfelismerő rendszert, a rendszer mellé a felhasználókat azonosító és jóváhagyó asszisztenst, három „intelligens” mikrofont és természetes nyelvű utasításokat feldolgozó beszédágenst is integráltak. Külső parancsokra a rendszer LED-es visszajelzésekkel reagál.
„A Volkswagen Csoport jövőjét a fogyasztók igényei szerint tervezett technológiák sikeres fejlesztése határozza meg. A következőgenerációs elektromos és autonóm járművek megjelenésével, az innováció fogja egyértelműen jelezni, hogy hol tartunk” – nyilatkozta a Volkswagen Amerikai Csoportját vezető Scott Keogh.
A szilícium-völgyi ERL-t 1998-ban alapították, három alkalmazottal, a mai IECC-ben több mint 180-an, mérnökök, terméktervezők, kutatók és társadalomtudósok dolgoznak. A közben eltelt 21 év alatt a központban több kulcstechnológiát, például prediktív navigációs és online beszédrendszert dolgoztak ki.
Az IECC két egységből, innovációs és mérnöki központból áll. A tervek szerint az összekapcsolt járművek, az „intelligens” vezetőülés, az autonóm vezetés és parkolás lesznek a kutatásfejlesztések főirányai.