A minden évben január elején megrendezésre kerülő Las Vegasi Fogyasztói Elektronikai Bemutatón, ismertebb nevén a CES-en ízelítőt kaphatunk a jelen közeljövő-technológiáiból, és mint mostanában mindig, a 3D nyomtatás az idein is kitüntetett szerephez jut.
A vezető amerikai bőrápoló vállalat, a Neutrogena például különleges, alakjában és összetevőiben egyaránt személyre szabott terméket, egy lapszerű arcmaszkot (MaskiD) mutat be. A maszk arc különféle részeihez kitalált speciális alkotóelemeket használva, tökéletesen alkalmazkodik viselője arcformájához, arcszerkezetéhez.
A Neutrogena Skin 360 személyes bőrelemző eszközét megkedvelő nők nagyon örültek, hogy jobban megismerhetik a bőrüket, és meg is fogalmazták a személyre szabott bőrápolási megoldások iránti igényüket – mondta el Sebastien Guillon, a Johnson & Johnson Consumer Inc. egyik vezetője.
A lapmaszkok speciális megoldásaik miatt különlegesen hatékonyak.
A folyamat első lépéseként szelfit kell készíteni a MaskiD appal. Az okostelefon 3D kamerája pontosan feltérképezi az arcot, kiszámolja a szemek, a szemek és az ajkak stb. közötti távolságot, és közben más egyedi fizikai jegyeket is felmér.
A MaskiD és a Skin 360 a Neutrogena két terméke, amely mesterséges intelligenciával segíti a bőrápolást.
Következő lépésben a Skin 360 egy dermatológus virtuális megfelelőjét hozza létre a személyes adatok alapján. Elemzéseket végez, és megállapítja, mire van szüksége a bőrnek, hol, milyen összetevők a leghatékonyabbak.
Végül a Neutrogena saját 3D nyomtató-eljárásával az összetevőket (C-vitamin, megtisztított hialuronsav stb.) az adott személyre kidolgozott hidrogél maszkra, a maszk pontos helyére printelik.
Ha az illető elégedett a MaskiD app által generált eszközzel, megrendelheti a saját magára méretezett nyomtatott darabot.
A MaskiD fontos lépés a legfrissebb technológiákat, például a digitális képalkotást és a 3D nyomtatást innovatív módon alkalmazó újfajta terméktervezés felé, amellyel a fogyasztónak módjában áll, hogy korábban elképzelhetetlen precizitással kezelje a bőrét – állítja Michael Southall, a Johnson & Johnson kutatásfejlesztés-vezetője.
A Neutrogena egyelőre nem közölte az Egyesült Államokban a tervek szerint 2019 harmadik negyedévében kereskedelmi forgalomba kerülő maszk árát.