A francia kamion- és katonai járműgyártó Renault Trucks a motor teljesítményét növelő 3D fémnyomtatási eljárást fejleszt. Az additív gyártással a motorok kompaktabbak és könnyebbek, összességében hatékonyabbak lesznek. A Renault állítólag már printelt is egy négyhengeres Euro 6 motor-prototípust az új módszerrel.
„Az additív gyártás megszabadít a kötöttségektől és felszabadítja a mérnöki kreativitást. Diszruptív technológia a holnap optimális teljesítményű motorjaihoz” – nyilatkozta Damien Lemasson projektmenedzser.
Az Euro 6-hoz nemcsak virtuálisan megtervezték a teljes motort, hanem ki is nyomtattak részeket (lengőkarokat és vezérműtengely-csapágy sapkákat). 600 órát tesztelték őket a motor belsejében. Sikerrel jártak.
A négyhengeres motor tömegét kb. 120 kilóval, 25 százalékkal csökkentették.
Az új eljárással főként speciális alkalmazásokra nyomtatnak kis szériában részeket. Később szeretnék bővíteni 3DP lehetőségeiket, hogy kamionok még több részének növeljék a funkcióit és persze az összteljesítményt is.