A Peugeot SA (PSA) Csoport stratégiai partnerségre lépett a 3D nyomtatás autógyártásban való alkalmazására összpontosító, a világ első printelt szuperjárműjével, a Blade-del hatalmas médiavisszhangot kiváltó Divergent 3D-vel.
A bő egy évig fejlesztett Blade alváza főként fémszálakból áll, és kb. 90 százalékkal könnyebb, mint az átlagautóké. A fejlesztők le is vonták a következtetést: az autógyártók rengeteget profitálhatnak a Blade példájából.
A két vállalat hosszútávú stratégiai partnerségben gondolkodik, egymás erőforrásait, technológiáit és szakértelmét kölcsönösen használják ezentúl. A Peugeot szélesebb skálán, szuperautókon és luxusmodelleken kívül is alkalmazhatja, tesztelheti a Divergent 3D innovatív megoldásait. A francia cég terve, hogy javítson járművei szerkezetén, könnyebbé és biztonságosabbá téve őket.
A Divergent 3D olcsó szilícium-alumíniumból nyomtatott csomópontokat kombinál össze lézerrel vágott, szintén olcsó szénszál-csövekkel. A moduláris darabok kézi összeszerelése csak percekig tart, a végeredmény erős, ugyanakkor nagyon könnyű szerkezet. Az összeszerelő platform sokféle autómodellre alkalmazható. Mivel nem terv-specifikus, nem kell újraprogramozni stb. Ha bármit is változtatnak a terven, a változás szoftver-, és nem eszközszinten történik.
A PSA Csoport meggyőződése, hogy az együttműködéssel az autóipar elsőszámú innovátorává válnak.