A világ legnagyobb csomagküldő szolgáltatója, a 220-nál több országban napi 15 millió csomagot kiszállító georgiai UPS is bekapcsolódik a 3D nyomtatásba. Az elsőszámú profil csomagszolgáltatás mellett gyártásra szánt részeket, alkatrészeket is tárolnak, szállítanak, csakhogy egyre több vevőjük saját maga nyomtatja ki az adott tárgyakat, amivel a cég bevételei csökkennek.
Az UPS előre menekült, és saját kárán tanulva Ázsiára és Európára is kiterjeszti ezirányú szolgáltatásait, hamarosan az Egyesült Államokon kívül is nyújt nyomtatószolgáltatást.
„A 3D nyomtatás óriási lehetőség, de egyben fenyegetés is számunkra” – nyilatkozta Alan Amling vállalatistratégia-alelnök.
Május óta foglalkoznak 3D nyomtatással, partneri viszonyba kerültek a Fast Radius 3DP-szolgáltatóval, 60 amerikai üzletüket szerelték fel 3D printerrel. Ázsiában Japán vagy Szingapúr az esélyes helyszín, míg Európában a szakterületi csomópont Köln lehet a befutó. A döntést gazdasági szempontok indokolják: ha az USA-ban nyomtatnak részeket, amelyeket aztán elszállítanak Európába, oda a haszon, lenullázódik a gyorsaság.
Amerikai csomagszolgáltatók közül az UPS használja elsőként a 3D nyomtatótechnológiát. Nem lenne meglepő, ha versenytársai, például a FedEx hamarosan ugyanezt tennék.