A 3D nyomtatóipar gyorsan fejlődik, az előrejelzések is pozitívak, a két óriáscég, a Stratasys és a 3D Systems viszont problémákkal küszköd. Előbbi júliusban be is jelentette, hogy a jövőben a 3DP tömegtermelésre összpontosít. Most pedig bemutatta, mi is lehet majd a következőgenerációs 3D nyomtatás – szakítás a hagyományos háromtengelyes gyártóparadigmával, és a vele járó limitált munkatérrel.
A cég két új gépe, a mindenféle méretkorlátot felszámoló Infinite-Build és a precízebb, kisebb, funkcionálisabb alkatrészekre és (mint a névből kiderül) főként kompozit anyagokra kitalált nyolctengelyes Robotic Composite jelenthetik a paradigmaváltást.
Mindkettőt a repülőgépipar és az autóipari 3D nyomtatás kiszolgálására szánják. Egyelőre megvalósíthatósági példáikon dolgoznak, de a potenciál megvan bennük, hogy kezeljék az ipari nyomtatás kihívásait. A koncepció lényege, hogy rugalmasabbá és többirányúvá kell tenni az additív gyártást.
A szemléletváltás jegyében a Stratasys a desktop 3D nyomtatás után ismét az ipari alkalmazásokra összpontosít. Mindkét új rendszer ezt a váltást szemlélteti. A két új partner neve úgyszintén: a hamarosan a hardver alkalmazásaival próbálkozó Boeing, Ford.
Mellettük persze más iparágakban is gondolkoznak – a cég az olaj és gáz-, az orvosi és más szektorokban is meg akarja honosítani a 3D nyomtatást. Elsősorban olyan területeken, ahol nagy mennyiségben használnak kompozit anyagokból készült erős, komplex és könnyű szerkezeteket.