Több projekt – tapintásalapú térképek, könyvek, hétköznapi tárgyakra nyomtatott Braille-írás – bizonyította már, hogy a technológia javít a vakok és gyengén látók életminőségén.
A Dél-koreai Tudomány és Technológia Intézetének (KAIST) 3DP Laboratóriumában dolgozó kutatók az oktatás területén bizonyították be, hogy printelt segédeszközök, történelmi emlékművek és térképek nyomatai javítják a vakok és gyengén látók olvasáskészségét.
A csak szöveges oktatás a vizuális segédeszközök (diagramok, illusztrációk és fizikai modellek) korában ugyanis egyre nehezebb és frusztrálóbb. Eddig a Braille-alapú szövegkönyvekre és hanganyagokra összpontosítottak, a koreai kutatók viszont rájöttek, hogy túl kell lépniük rajtuk, és tapintható, „átérezhető” valódi fizikai modelleket kell bevezetniük.
27 emlékműről, 11 térképről készítettek nyomatot, amelyeket a Vakok Nemzeti Iskolájában (Szöul) kezdtek használni pilotprojekt keretében. Bebizonyosodott, hogy nemcsak segítik a diákokat, de motiváltabbá is válnak, jobban érdekli őket a történelem. Nemcsak a hallottak alapján képzeltek el tárgyakat, hanem meg is érinthették azokat, és így jobban, mélyebben értették a tananyagot.
Eldöntötték, hogy a technológiát használni fogják más tárgyak (földrajz, biológia stb.) oktatásában is, illetve a megértés után az íráskészséget javítják vele.