A japán kormány egy ideje gőzerővel támogatja a 3D nyomtatás iskolai tanítását. A Microsoft Japan és a Kabuku kifejezetten azzal a céllal indított oktatási programot a Minecraft-alapú kódolásról és a 3DP-ről, hogy a gyerekek beleszeressenek a „maker-tudományba.”
A tokiói Suginami Általános Iskola két hatodikos diákokból álló osztálynak indított speciális teremben speciális 3DP órákat.
Az 3DP oktatásban rejlő lehetőségeit persze nemcsak Japánban ismerték fel. Az Egyesült Államokban kb. ezer általános iskola rendelkezik 3D printerrel, a brit kormány az ország összes iskolájába el akar juttatni nyomtatót, Magyarországon pedig a FreeDee Printing Solutions a 3DTech az Iskolákban program keretében akarja három éven belül itthon megvalósítani ugyanazt, mint a brit kormány.
A japán példa azért figyelemreméltó, mert a távol-keleti szigetország ezen a területen hátrányban van az Egyesült Államokkal és az Egyesült Királysággal szemben. Nincsenek pénzosztó központosított oktatási programok, kevesebb a szakképzett 3DP oktató stb.
A 2014-ben Sibuyában indult Qremo projekt a „gondolkodás, cselekvés, kommunikáció” képességeket digitális oktatási platformokon szándékszik „felszínre hozni” a diákokból, amihez csomó csúcstechnológiát, köztük 3D nyomtatást is használnak. Eddig mintegy ezer tanuló vett részt ezeken az órákon, és a Suginami az ambiciózus programhoz csatlakozó ötödik általános iskola.