Az IBM Japan bejelentette, hogy virtuális valóság MMO (masszívan sokszereplős online) játékot fejleszt. A Mátrixot és a Tront egybegyúró Kardművészet online (Sword Art Online) 2009-es megjelenése óta népszerű regény és animesorozat, a belőle készülő The Beginningben a játékosok fejét 3D szkennertechnológiával avatárrá alakítják át, így közvetlenül benne lesznek a játékban. A regény filozofikus kérdéseket tesz fel a VR-ről, rajongói pedig hamarosan új és interaktív formában merülhetnek el benne.
2022-ben vagyunk, egy masszívan sokszereplős virtuális valóság online szerepjáték (MMORPG) ismeretlen okból csapdába ejtette felhasználóit. Ha a játékban meghalunk, meghalunk az életben is.
Szerencsére megmenekülhetünk… Az IBM Japan darabja sereg újdonságot vezet be, köztük a 3D arcszkennelést is, amelyet Tokióban népszerűsítő rendezvényen mutatnak be március 18. és 20. között.
Az IBM a mesterségesintelligencia-kutatásból ismert Watson Kognitív Számítások technológiát és a SoftLayer számítási felhőt is használja majd a VR-hoz, azaz egy új műfajhoz, a VRMMO-hoz. Mindegyik kompatibilis az Oculus Rifttel és a HTC Vive VR headsetjével.
Egyelőre sokat nem tudunk a projektről, de Watson jelenléte arra enged következtetni, hogy a nem játszó karakterek MI-je élethűbb lesz, mint más játékoké. A felhasználó egyébként mozgással irányíthatja saját karakterét.
A fejlesztők elmondták, hogy a Kardművészet online által nyújtott élmény nagyon el fog térni a megszokottól. A virtuálisvalóság-játékok jövőjéről akarnak elgondolkodtatni.