A Google múlt héten jelentette be virtuálisvalóság-számításokkal foglalkozó új részlegét. Egyes vélemények szerint a lépéssel utol akarják érni a HoloLenst még ebben a negyedévben forgalmazó Microsoftot és az Oculus Rifttel a VR-terep vezető pozíciójára törő Facebookot.
De vajon tényleg lemaradásban van a speciális headsetet egyelőre be sem jelentő óriáscég?
A fejlesztői csomagként kiadott AR (kibővített valóság) platform Tangó Projekt és a Cardboard fontos szerepet játszott az utóbbi évekbeli VR-fejlesztések és a hype beindulásában. A két headsettel ugyanis bármelyik okostelefon-tulajdonos átélhet egyfajta bevezető VR-élményt. Tény, hogy nem olyan elementáris és immerzív, mint a Rifttel, viszont nagyságrendekkel olcsóbb: a Cardboardot többen osztogatták már ingyen, de a kétdolláros vásárlástól sem szegényedünk el. Ráadásul a YouTube-on keresztül a Google tavaly májusban a 360 fokos és a 3D videók lejátszását is lehetővé tette.
A Tangóval a Lenovo fejleszt 500 dollár alatti okostelefont, plusz az sem kizárható, hogy az új részlegnél a Tangó és a Cardboard összekombinálásával foglalkoznak majd, és környezeti információkat felhasználó, speciális mobil headsettel rukkolnak elő. Talán lesz prémium Cardboard is, amellyel a user teljesen elmerülhet a virtuális világokban.
A Cardboard továbbfejlesztésére utal az is, hogy térbeli hangot adnak hozzá, azaz a programozók a hangmélységgel foglalkoznak, a virtuális forgalom a jobb és bal fül között fog hullámozni, míg a lépéseket a háttérből halljuk.
A Google VR-beli nyomulását jelzi a Magic Leap felvásárlása és a beléfektetett pénz is.
Kérdés, hogy az Apple mikor kapcsolódik be a „VR-versenyfutásba.”