Az élelmiszer- és édességnyomtatás az additív gyártás egyik legszórakoztatóbb területe. A Candy Mechanics londoni startup egészen különleges „Fejek a pálcán” projektbe kezdett: hathetes teszt alatt 3D szkennerrel és printelt öntőformákkal szelfikből készítettek hat ízkombinációban nyalókát. Csokoládé, málna és pisztácia, banán és sós mogyoró, fekete szezámmaggal megszórt banán, sós kukorica és csokidarabok, valamint mogyoró plusz szintén csokidarabok a jelenlegi választék.
A céget két vállalkozó szellem, Sam Part és Ben Redford találta ki. Szerencséjükre megismerkedtek a 2013-ban alapított, innovatív tervezőket workshopok keretében összehozó, úttörő szellemű Makerversity közösséggel. A londoni Selfridges-ben – az Egyesült Királyság egyik legforgalmasabb bevásárló negyedében – tartott hathetes tesztet is a makercsapat hozta össze nekik.
A végtermék nagyon egyszerű folyamat eredménye: szelfi és szken után mini mellszobrokat nyomtatnak a fogyasztóról. A mellszobrokat öntőformaként használják a továbbiakban: csokoládéval vagy tetszés szerinti más ízzel töltik meg, majd pálcára teszik az ízesített fejeket.
Csomagot akarnak fejleszteni, amely lehetővé teszi, hogy minden érdeklődő és kíváncsi szellem elkészíthesse a saját magáról mintázott nyalókát.
De miért pont nyalóka?
„Két okból. Egyrészt, mert szerintünk mindenki meg szeretné nyalni a saját vagy valaki más arcát, másrészt pedig időnként mások fejét szeretnénk látni egy-egy pálcikán. Megadjuk rá a lehetőséget, tehát nyugodtan hívhatnak minket közszolgáltatónak” – hangzik a lakonikus válasz.
Redford azt is elmondta, hogy a 3D nyomtatás komoly hatással van a kisszériás gyártásra: mivel sokkal hamarabb lesz egy ötletből jól működő prototípus, mint korábban, a technológia alapjaiban változtatja meg a gyártást.
A nyalókákét is.