A Microsoft a Windows 10 operációs rendszerhez kapcsolódó fejlesztésekről tartott szerdán sajtótájékoztatót. A nagyközönség azonban főként a napokban parkolópályára tett GoogleGlass-re és az Oculus Riftre adott válaszukat, a 3D modellezés- és nyomtatás- vagy egyszerű játékalkalmazásnál sokkal többel kecsegtető HoloLenst várta izgatottan. A sci-fibe illő holografikus szemüvegről senki nem tudja még, hogy mivé fejlődik majd, hiszen a Kinectet is játékra találták ki, manapság viszont eredeti funkciója mellett sok másra, például 3D tárgykészítéshez is jó. Ilyesmi várható a Microsoft csodalencséjétől is.
A HoloLens annyiban hasonlít a Google szemüvegére, hogy szintén használja a kibővítettvalóság-technológiát (AR), viszont – mint a neve is sejteti – holografikus készülék. Az Oculus Rifttől pedig főként abban tér el, hogy a fejlesztői által a „jövő személyi számítógépeként” leírt eszköz nem nyújt teljesen immerzív élményt (de az esetenként kellemetlen émelygés-szerű mellékhatás sincs), valóság és virtualitás sokkal jobban összekeveredik a felhasználói élményben. Értelemszerűen nemcsak szemüveg, hanem komplett rendszer, CPU-val és GPU-val.
Úgy tűnik, jól belőtték a terepet: felhasználóbarátabb az Oculus Riftnél, több és gyakorlatiasabb (oktatási, orvosi, épülettervezői, mérnöki stb.) alkalmazása lehet, mint a GoogleGlass nyugdíjazott eredeti változatának.
A fogyasztói 3D nyomtatás elég régóta a Microsoft krédójának része, amit a Windows 8-tóll és a MakerBot printerek árusításától kezdve a gyakorlatban is megtapasztalunk. Valóságformáló, virtuális objektumokat kézzel fogható tárgyakká alakító, a fizikai világot pedig AR- és VR-megoldásokkal újabb jelentésrétegekkel gazdagító médiumot látnak benne.