A légjármű-ipar azon szektorok egyike, amelyek leghamarabb elkezdték adaptálni a 3D nyomtatást és a gyors prototípuskészítést. A Boeing például 22 ezernél több alkatrészt printelt 2013-ban. A technológiával csökkentik a gyártási költségeket, könnyebbek lesznek a repülők, és ha könnyebbek, kevesebbet is fogyasztanak.
Vivek Saxena, az ICF International technológiai konzultációs cég egyik alelnöke érdekes adatokra hívta fel a figyelmet: az additív gyártás jelenleg a világ gyártópiacának csak 0,0002, míg a 150 milliárd dolláros légjármű-iparnak 0,002 %-a. Előrejelzése szerint a nyomtatott repülőalkatrészek piaca tíz éven belül eléri a 2 milliárd dollárt.
Öt potenciális alkalmazást emelt ki: repülőgép-szárnyak, komplex motor-alkatrészek, az űrben, például NASA-expedíciókon „on-demand” készülő részek, személyzet nélküli légi rendszerek, 3D nyomtatás, mint szolgáltatás (3D Printing as a Service, 3DPaaS).