Semmi új nincs a személyre szabott, tehát fülméretünkhöz és más partamétereinkhez passzintott zenehallgató eszközökben. Viszont akad velük egy komoly probléma: igen drágák, áruk az ezer dollárt is meghaladhatja. A New Yorki Normal startup ezen az állapoton próbál változtatni – a cég júliusban vezette be egyénre méretezhető fülhallgatóit az amerikai piacon. 3D nyomtatással készülnek, természetesen sokkal olcsóbbak mások hasonló termékeinél.
Az egyedi darabok a leendő tulajdonos fülét megörökítő fényképek alapján kerülnek kidolgozásra. A megrendelő a Normal mobil appjával fotózza le mindkét fülét, aztán elküldi a képeket, a cég mérnökei pedig megtervezik az adott személyre méretezett fülhallgatót.
Múlt héten még egyet újítottak: Manhattan-ben kiskereskedést nyitottak, ahol a vásárlók személyesen jelennek meg, lefényképezik a fülüket, hét szín közül választhatnak, dönthetnek a kábel hosszáról, csatlakozó színéről stb. A darabokat a Stratasys Fortus 250mc gépén nyomtatják ki, áruk 199 dollár, 48 órán belül kézhez is kapjuk őket. (Egyelőre tíz printert használnak, a shopot pedig „modulárisan alakították ki.”)
A bolt azonban nemcsak ezért érdekes. Járókelők állnak meg előtte, mennek be és nézik meg, hogyan működik a 3D nyomtatás, hogyan szerelnek össze egy fülhallgatót.
„Az a jó a Normalban, hogy egyszerre bolt, gyár és központi iroda” – nyilatkozta Nikki Kaufman ügyvezető igazgató. Úgy véli, óriási lehetőségek rejlenek a nagy árcsökkenést hozó, valamire specializálódott 3D nyomtatásban. Komoly áttörést vár és hangsúlyozza: a technológiát boltjukban használják először fogyasztói cikkek tömeges gyártására.