A mobilszektorral, üzleti intelligenciával foglalkozó angol konzultációs cég, a Juniper Research a 3D nyomtatás 2014 és 2018 közötti fejlődéséről készített előrejelzést. Az elemzésben elsősorban a magánfogyasztói szektorra összpontosítottak.
Megállapították, hogy ha csak ezt a szektort vesszük górcső alá, akkor a technológia nagyon korai napjairól beszélhetünk. Meg kell ragadni a fogyasztók fantáziáját, az erre hivatott killer applicationt és a hozzá kapcsolódó szoftveres, alkalmazási és nyomtatóanyag-ökoszisztémát egyelőre még nem azonosították, és ha majd megtörténik, megfelelően kell kommunikálni.
Az ismert és befutott gyártóknak „ki kell teríteni lapjaikat”, a piaci réseket betöltő és valóban újdonságszámba menő alkalmazások száma viszont már emelkedőben van, és folyamatosan növekszik. Jó hír, hogy különféle szegmensekben tevékeny vállalatok kezdik felismerni a technológiában lévő potenciált, és 3D nyomtatócégekkel, eladókkal együttműködve dolgoznak ki fogyasztókat megcélzó alkalmazásokat. Az elemzés két világmárkát említ meg: a játékgyártó Hasbro-t és a legnagyobb észak-amerikai csokoládégyártó Hershey-t.
A Juniper Research becslése alapján 2014-ben 44 ezer 3D nyomtatót adnak el otthoni használatra, 2018-ra viszont már 1 milliónál többet, utána pedig még szignifikánsabb növekedés várható. A növekedés az alkalmazási lehetőségek bővülésének, jól ismert szereplők (például a HP) színrelépésének és a fogyasztók számára vonzóbb árazásnak tudható be.
Annak ellenére, hogy a technológiáról egyre szélesebb körben tudnak, a fogyasztói érdeklődés és a hype felkeltése könnyebb, mint értékesített termékekké konvertálni az érdeklődést. A hosszútávú siker kulcsa, a nyilvánosság 3D nyomtatótechnológiákkal kapcsolatos folyamatos „oktatása” és motiválása, illetve valóban hasznos hétköznapi tárgyak printelése. A különleges és személyes, ma még beszerezhetetlen killer appok és tartalmak lehetnek a siker fő hajtóerői.