3D nyomtatás és művészetek ezer és egy szállal kapcsolódnak egymáshoz. A médium teljesen új lehetőségeket kínál, az eszköztár folyamatosan bővül, a technológia fejlődésének logikus következménye, hogy egyre több alkotó kísérletezik vele, építi be arzenáljába. A folyamat része, hogy az immáron Magyarországon is megvásárolható 3Doodler nyomtatótollal, „varázsceruzával” is sokan készítenek érdekes munkákat.
A tollat gyártó cég például arról számolt be, hogy együttműködik a dél-koreai Jina Sim drótművésszel, aki több munkáját megosztotta a 3Doodler közösséggel.
Sim valódi élethelyzetekben alkot újra, értelmez át drótjaival különféle tárgyakat. A kusza, csavart huzalok repetitív rendszere az adott tárgyon kívül eső világ határát jeleníti meg. A művész rákényszeríti a nézőt, hogy szimultán lássa a tárgy belső és külső univerzumát. Elgondolkoztat arról, hogy mi a valóság, és mi nem az.
Sim egyik darabja egy 3Doodlerrel behálózott földgömb. Az alkotói folyamat tanácsként is megszívlelendő öt lépésből állt:
- ragasszunk papírszalagot a polisztirol/hungarocell (föld)gömbre,
- készítsünk szkeccset a Földről,
- 3Doodlerrel dolgozzunk a felületén,
- vágjuk félbe a polisztirol/hungarocell gömböt, húzzuk le róla a papírt és a 3Doodlerrel rávitt mintákat,
- a 3Doodler segítségével keverjük össze a minták két részét.
„Ha PLA-vel dolgozunk, rakjunk papírszalagot arra a felületre, tárgyra, amire rajzolni akarunk. Mivel a PLA jobban ragad, mint az ABS, papírról nehéz, papírszalagról viszont könnyű leszedni. A technika ABS-szel is működik” – magyarázza Sim.