Ioan Florea, román származású amerikai művész már gyerekkorában, Erdélyben érdeklődött a különféle matériák (vas, csontok, agyag stb.) iránt, később pedig egyre elmélyültebben foglalkoztatta, hogyan lehet puha anyagokat például tűzzel és más megmunkálási módszerekkel tömör formákká alakítani.
Idővel az Egyesült Államokba emigrált, 2009-ben lett amerikai állampolgár – az erdélyi természet, természetes anyagok, az identitás kérdése, ki- és elvándorlás egyaránt munkássága meghatározó témái. Felfedezte a nanotechnológiát és a 3D nyomtatást, és mindkettőt integrálta alkotói arzenáljába. A műgyanta és más printelhető anyagok használata teljesen új dimenziót ad műveinek.
Legújabb darabjait, nagyméretű „folyékony fém” szobrokat az Illinois állambeli Carbondale Surplus galériájában állították ki „Tapintható történelmek” címen. Az installáció a művész személyes utazása a kommunista idők Romániájától a mai Egyesült Államokig.
„Saját élményeim inspiráltak, a hosszú állampolgársági folyamat, a globalizáció és az emberi elvándorlás kérdése, utópikus terek keresése, a keresés következményei. A primitív társadalmaktól a kortárs világig a humán migrációt az élelem és a jobb élet óhaja vezérelte. A modern embert a munka és nagyobb lehetőségek iránti vágy miatt keres a fejlett országokban utópikus tereket” – magyarázza Florea.
Munkáihoz saját átalakító technikát dolgozott ki. Először Solidoodle gépen kinyomtatja a formákat, amelyeket műgyantával von be, majd – a „Tapintható történetek” esetében fémes anyaggal – lefest. Az így keletkezett formákat vászonra és szoborfelületekbe integrálja.