HTML

Legyél Te is Szakértő!

Minden hírlevél feliratkozónknak egy 50 oldalas 3D nyomtatás kisokost és 3D Akadémia kedvezményt adunk ajándékba!

 

 

3D TECH WORSKHOPOK

Vegyél részt a 3D Akadémia képzésein és szerezz átfogó tudást a 3D technológiák jelenéről és jövőjéről!

3D nyomtatás, modellezés és szkennelés tanfolyamok a 3D Akadémián.

FRE3DEE a Facebookon

Négy-öt év múlva az oktatás szerves része lesz a 3D nyomtatás

ferenck 2013.07.19. 08:30

Az oktatással foglalkozó három nemzetközi konzorcium – NMC (New Media Consortium), CoSN (Consortium for School Networking), ISTE (International Society for Technology in Education) – a HP támogatásával immár ötödik alkalommal készítette el általános- és középiskolákra (K-12) vonatkozó jövőképét. A NMC Horizon Project éves anyagai „feljövőben” lévő (emerging) új technológiákat, potenciális hatásukat és az egyetem, főiskola előtti oktatásban történő hasznosulásukat vizsgálják.   

A 2013-as jelentés hat technológiát, négy-ötéves időintervallumban három adaptációs horizontot (időkeretet), kulcstrendeket és kihívásokat azonosít.   

A következő technológiákról van szó: felhőszámítások, mobiltechnológiák, nyílt tartalom, 3D nyomtatás, tanulásanalitika, távirányított és virtuális laboratóriumok. A jelentés szerint az első kettő maximum egy, a nyílt tartalom és a tanulásanalitika két-három, a 3D nyomtatás és a távvezérelt/virtuális laborok négy-öt éven belül válnak mainstreammé. Az oktatást illetően: a 3D nyomtatás ezen a területen is 2017-2018-ra lesz széles körben elfogadott, a világ legtöbb országában valamilyen szinten a tananyag része.

k12.jpg

„A 3D nyomtatás oktatási felhasználásának egyik legfontosabb aspektusa, hogy lehetővé teszi iskolák számára nehezen hozzáférhető tárgyak hiteles megismerését. Tudomány- és történelemórákon a diákok például olyan törékeny tárgyak, mint kövületek vagy műalkotások modelljével léphetnek interakcióba. A gyors prototípuskészítés és a gyártóeszközök segítségével a kémia iránt érdeklődők komplex fehérjék és más molekulák modelljeit nyomtathatják ki. Amellett, hogy a modellek könnyebbé teszik a tanárok és a diákok feladatát, a 3D nyomtatás legizgalmasabb K-12-es alkalmazásaiban a tanulók teljesen egyedi dolgokat hozhatnak létre. A felsőoktatási intézmények egyrészt kikövezik a 3D nyomtatás oktatásbeli elterjedéséhez vezető utat, másrészt egyes kezdeményezéseikkel általános és középiskolák számára is hozzáférhetőbbé teszik a technológiát” – írják a szerzők.  

A jelentés a többek között a Bill és Melinda Gates Alapítvány részvételével fémjelzett projektet, a PlayMaker iskolát hozza fel példaként, ahol az iskolai tevékenységek részeként létrehoztak egy minilabort („Maker space”), az ottani órák pedig igazodnak az alaptantervhez. A diákok azonnali prototípuskészítésre, sokszorosításra alkalmas modelleket, tárgyakat terveznek. A modellek fizikai fogalmakat mutatnak be.

Mihelyst a technológia olcsóbb lesz, jobban elterjed az iskolai és iskolán kívüli programokban, hozzáférési problémák már nem fogják hátráltatni a 3D nyomtatás széleskörű elfogadását – összegeznek a szerzők.

Címkék: trendek oktatás

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://freedee.blog.hu/api/trackback/id/tr885413785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása