Matthew Plummer-Fernandez, kolumbiai származású brit művész egyre fontosabbá váló új technológiákkal és kultúrákkal foglalkozik. Egyszerre fizikális és digitális alkotásai számítástudományi megközelítéssel készülnek, szkennelést, 3D nyomtatást használ hozzájuk. Előző munkájában, a Digitális Őshonosok sorozatban hétköznapi tárgyakat 3D szkenneléssel, kamerákkal lényegített át új formákká.
Mostani műve, a Google Vénusza algoritmikus képösszehasonlító technikával generálódott. A téma képkeresés közben ugrott be neki: egy fénykép után kutakodva, a Google Képkereső vizuálisan hasonló találatokat dobott ki, egyikük például testhez simuló ruhát hordó nőt ábrázolt. A nyomtatható modellt a mesterségesintelligencia-kutatásban népszerű „hegymászó” algoritmussal dolgozta ki. Ez az relatíve egyszerű optimalizációs eljárás kezdeti véletlenszerű megoldásból indul ki, majd iterációk során keresztül minden lépésben megkísérel egyre jobbat találni, az eredményhalmazon mindig csak egy elemet változtatva, mindaddig, amíg nem talál jobbat. A forma és a kép közötti többezer random átalakulás, összehasonlítás alakra és színben egyaránt az eredeti képhez hasonlót eredményezett
Matthew más (főként a játékiparban, képfeldolgozásnál használt) alkalmazásokat is tesztelt: a 3D Mesh a renderelésben, a Hemesh könyvtár a torzításokban, az ImageMagick az összehasonlításokban segítette.
A Google Vénuszát Z-Corp printeren nyomtatta ki.