A MarketsandMarkets piackutató cég legújabb tanulmánya szerint a 3D-s képalkotó technológiák (modellezés, szkennelés, renderelés stb.) piaca 2018-ig 26,7 százalékkal nő, az akkori éves bevételek világviszonylatban elérik a 9,82 milliárd dollárt. Összehasonlításként: 2013-ra 3,01 milliárdot prognosztizálnak.
A legújabb trendek alapján egyértelmű, hogy a média- és szórakoztatóiparban, a honvédelemben és biztonsági megoldásoknál, az építészetben és a mérnöki alkalmazások terén egyre nagyobb igény mutatkozik e technológiák iránt. A legtöbb iparágban és vállalatnál áttérnek a 2D-nél élethűbb – és a fogyasztó, üzleti igényeknek is jobban megfelelő –3D képalkotásra.
A tanulmány kitér az additív gyártásra is: 2012 és 2017 között 13,5 százalékkal, 3,5 milliárd dollárra nő az éves (globális) bevétel. A fejlődés legfőbb hajtóerőit az új és jobb technológiákban, a kormányok anyagi támogatásában, a bővülő alkalmazási területekben, az olcsó és gyors termékfejlesztésben, egyénre szabható termékek könnyebb előállításában látják. Egyes országok szabályozási környezete, anyagtulajdonságok fejlesztés közbeni jellemzése, folyamatirányítási és -megértési problémák lehetnek a hátráltató tényezők.