HTML

Legyél Te is Szakértő!

Minden hírlevél feliratkozónknak egy 50 oldalas 3D nyomtatás kisokost és 3D Akadémia kedvezményt adunk ajándékba!

 

 

3D TECH WORSKHOPOK

Vegyél részt a 3D Akadémia képzésein és szerezz átfogó tudást a 3D technológiák jelenéről és jövőjéről!

3D nyomtatás, modellezés és szkennelés tanfolyamok a 3D Akadémián.

FRE3DEE a Facebookon

Távszkenner

ferenck 2013.04.16. 08:30

Ahhoz, hogy egy tárgyról térbeli információhoz jussunk, lézersugárral kell rávilágítani – a tipikusan 3D-s adat, a távolság a fény-detektor útvonal idejéből számítható ki. Többek között gépi látásnál, navigációs rendszereknél használják ezt a megoldást. Sajnos csak viszonylag közeli és a lézerfényt visszatükröző objektumok esetében működik.

Skót kutatók a problémákat részben megoldó rendszert (szkennert) fejlesztenek, ami már egy kilométerről is képes nagyfelbontású 3D-s információhoz jutni. Különösen jól teljesít, ha valami takarja az objektumot. Emberi arcot viszont nem tud megkülönböztetni; jellegtelen masszaként jeleníti meg.

Az új szkennert egyelőre tudományos kutatásokhoz tervezik használni.

kilometer1.jpg

A fentebbi képen a bal oldali felvételek közönséges kamerával, a jobb oldaliak a szkennerrel készültek, 325 méterről. A hagyományos fotók a szkenner által látott közelképét mutatják.

kilometer2.jpgA második képsorozatot 910 méterről vették fel. A második oszlopban lévő szkenneres képek mélysége azért részletesebb, mint a negyedik oszlopé, mert a detektor hosszabb ideig gyűjtötte az adatokat.

Címkék: tudomány szkennelés

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://freedee.blog.hu/api/trackback/id/tr915206488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása