Az Egyesült Királyság négy meghatározó nagyáruházláncának egyike, a Sainsbury IT osztálya a közeljövőbe tekint: stratégiájuk kulcseleme a 3D nyomtatás, illetve hatása a kiskereskedelmi szektorra és – különösen – a szupermarketekre.
Rob Fraser, az óriásvállalat IT igazgatója az éves brit infokommunikációs és oktatási bemutatón, a BETT (British Educational Training and Technology) show-n arról beszélt, hogyan készülnek fel a gyártástechnológiai és a vele járó kereskedelmi változásokra. Arra hívta fel a figyelmet, hogy mivel a termékek személyre szabhatók lesznek, a fogyasztói elvárások átalakulnak. A mobiltelefóniára hivatkozva, elképzeléseit az iPhone-nal szemléltette: „a fogyasztó hamarosan talán már nem előre csomagolt iPhone dobozt akar, hanem saját maga szeretné megtervezni és elkészíteni.”
A 3D nyomtatásra vonatkozó tervekről, a cég ezzel kapcsolatos üzleti stratégiájáról a Sainsbury hamarosan sokkal több, részletesebb információt fog megismertetni a nyilvánossággal.