A Ford évek óta foglalkozik 3D nyomtatással, nyomtatószálaktól a homokig, porokig, több anyagot és technikát használnak. Időt spórolnak, minőséget javítanak velük.
A fenntarthatóság mind a Ford, mind a HP számára prioritás. Éppen ezért eldöntötték, hogy összeállnak, és újrahasznosítanak, fröccsöntött alkatrészekké alakítanak nyomtatóporokat, printelt darabokat. A reciklált anyagokat fröccsöntött üzemanyag-vezeték kapcsok gyártására szánják, amelyeket először Super Duty F-250 teherautókra szereltek fel.
Az új darabok az eredetieknél jobban tűrik a vegyszereket és a nedvességet, környezetbarátabbak, tartósabbak, 7 százalékkal könnyebbek, 10 százalékkal olcsóbb az előállításuk. A Ford újrahasznosításra alkalmas, további tíz üzemanyag-vezetéket azonosított a modelljein.
„Fenntartható anyagok új megmunkálási módjainak a kutatása, a hulladék csökkentése fontos a Ford körkörös gazdasága számára. Sok cég remekül él a 3D nyomtatótechnológiák lehetőségeivel, de a HP-vel mi vagyunk az elsők, akik a valószínűleg a talajban kikötő porhulladékot működő és tartós autó-alkatrészekké alakítjuk át” – nyilatkozta Debbie Mielewski, a Ford egyik mérnöke.
Céljuk a 100 százalékosan fenntartható nyomtatóanyagok használata az autóiparban.
A HP 3D nyomtatóit eleve abszolút hatékonyra tervezték, ügyeltek a minimális anyagveszteségre, az anyagok nagy részének újbóli felhasználására. A Forddal közösen kidolgozták, hogy semmiféle veszteség ne termelődjön.
A fenntarthatóságról elmondták, hogy folyamatosan emelik a mércét, és a Forddal való együttműködéssel jobban kiaknázzák a printerek környezeti előnyeit, az anyagok tulajdonságait. Ellen Jackowski, a HP fenntarthatósági vezetője szintén a körkörös gazdaság megvalósulásáról beszélt.