A 3D nyomtatás mintegy 30 éves múltra tekint vissza, fontos tényezővé viszont csak az utóbbi években vált. Barack Obama elnök éveleji értékelő beszédében külön kiemelte a technológia jelentőségét, a NASA az űrben szeretne alkatrészeket, majd élelmiszert és épületeket printelni. Az anyabolygón maradva: egyre többen ismerik fel az additív gyártás diszruptív jellegét, a divattól a repülőgép-gyártásig mind szerteágazóbb területeken alkalmazzák, 3D printing cégek a tőzsdén is fontos tényezők, a rövid- és középtávú előrejelzések a jelenlegi bevételek komoly növekedését ígérik.
A Reuters alábbi videóján viszont szkeptikus hangokat is hallunk, mégpedig az egyéni felhasználás szintjén. Úgy vélik, a nappaliban – telefon, televízió, hagyományos nyomtató stb. mellett – még nincs hely 3D printereknek. Pete Pachal, a főként a közösségi médiára fókuszáló híroldal, a Mashable tech-szerkesztje szerint a gépek és a nyomtatóanyagok magas ára mindenképpen akadályozó tényező. Ugyanakkor azt is kiemeli, hogy a jelenlegi közvélekedés szerint nyomtatott tárgyakra egyelőre még nincs annyira szükségünk, mint például papírra. Ha pedig printelve akarunk valamit, egyszerűen (on- vagy offline) felkeressük a legközelebbi szolgáltatót. Egyre többekben merül fel ez az igény, ami viszont nem jelenti automatikusan azt, hogy az illetők rögtön be is akarnak szerezni egy gépet.
A desktop nyomtatók áresése az első komoly lépés az áttöréshez. A 3D Systems Cube-ja tökéletesen betölti ezt a szerepet, közelebb viszi a technológiát az átlagfogyasztóhoz. A széleskörű lakossági szintű felhasználásig viszont a hivatalok, kisvállalatok és boltok nyomtatóvásárlásai és szolgáltatásaik jelentik a legfőbb növekedést.