A fémnyomtatás egyik meghatározó szereplője, a német EOS bejelentette legújabb alumíniumötvözetét, az Al2139 AM-et. Az ötvözet a cég eddigi legerősebb alumíniumalapú nyomtatóanyaga, ami izgalmas alkalmazásokat vetít előre. Elsősorban autó- és a légjárműipari hasznosulásokra számíthatunk.
Az alumínium régóta fontos az additív gyártásban, sokan foglalkoznak vele, érdeklődnek iránta. Egyre több szektorban használják, de az autó- és légjármű-ipar a legfontosabbak.
Az anyag népszerűségének okai egyértelműek: könnyű, de erős, vegyileg jól kezelhető és magas az ellenállóképessége. Nem véletlen, hogy az Egyesült Államok légi erejétől kezdve a Boeingig, a Mercedes-Benzig, vagy az Airbusig, iparágakat meghatározó vállalatok élnek a nyomtatható alumínium adta lehetőségekkel.
Az EOS új ötvözetével kapcsolatban különösen érdekes, hogy speciálisan az additív gyártásban való felhasználásra fejlesztették, ráadásul a vállalat többi AM alumíniumötvözetével összehasonlítva, nemcsak a legerősebb, hanem náluk is és a piacon beszerezhető hasonló anyagoknál is jobban teljesít.
Egyik fontos tulajdonsága, hogy magas hőmérsékleten, egészen 200 fokig kiválóan kezelhető, és az erő-tömeg aránya, vagy a szakítószilárdsága is nagyon jó.
Utóbbi ennél az alumíniumötvözetnél a legmagasabb, amely sok szektor (repülés, szállítás, versenyautók, űripar stb.) számára abszolút kritikus előnynek számít.
A porformájú anyag az EOS által fémjelzett közvetlen lézeres fémszinterezéssel (DMLS), egy porágyas fúziós eljárással kompatibilis. A hőkezelés annyira kiváló, hogy az erre fordított idő 88 százaléka megspórolható, ami nem minden lézeres porágy-fúziónál egyértelmű.