A floridai Sintavia a fémalapú additív gyártás egyik vezetőcége, kritikus iparágak, például a védelmi, a légjármű-, az autóipar, az olaj- és természetes gáz-feldolgozás meghatározó beszállítója.
A cég fémrészek minőségi gyártásának, gyártási paraméterek optimalizálásának, a meglévő iparági szabványokon túlmutató megoldásoknak az egyik legismertebb specialistája. Többek között újgenerációs repülő- és indítóállomás-komponenseket terveznek, nyomtatnak.
Legutóbb a NASA és űrrepülésekkel foglalkozó magáncégek által legjobban kedvelt rézből dolgoztak ki ötvözetet (GRCop-42) és nyomtatótechnológiát. A technológiát rakéták komponenseihez használják, különlegességét többek között a saját paramétersor és a hővel történő utómunkálatok egyedi kombinációja jelenti.
Az EOS M400-4 nyomtatójával alakították ki, a GRCop-42 sűrűsége 99,94 százalék, elképesztő a minimális szakítószilárdsága, és a 32,4 százalékos nyúlás is kiemelkedő.
Nagyon fontos, hogy a technológiával elkerülhetők az utómunkálatok során gyakran tapasztalt kellemetlenségek, amellyel a gyártás egyszerűbbé válik, költsége és ideje egyaránt csökken.
A bejelentés azért meglepő, mert a vállalat most beszélt először nyilvánosan folyamatban lévő anyagfejlesztési munkáiról.
„Vállalatként egyedi helyzetben vagyunk ahhoz, hogy költséghatékonyan és kiváló mechanikai tulajdonságokat kidolgozva, aknázzuk ki a nehéz anyagokban rejlő nyomtatási potenciált. Az a tény, hogy az additív gyártás számára minden jel szerint nehéz fémnek számító GRCop-42-vel ilyen szintű teljesítményt értünk el, tovább erősíti a Sintavia világelső pozícióját a légi-, az űr- és a védelmi ipari additív gyártásban ” – jelentette ki Pavlo Earle, a Sintavia mérnöki csoportjának alelnöke.
Earle azt is elmondta, hogy jelenleg más anyagok, köztük tűzálló ötvözetek e három iparágban történő alkalmazásaihoz dolgoznak ki szabványokat.