A printelt szénrostos kerékpárjairól és e-kerékpárjairól ismert szilícium-völgyi Superstrata startup egyedi termékeket kínáló és csúcstechnológiás internetes konfiguráló rendszerrel (Superstrata Studio) felszerelt online boltot nyitott.
A kompozitokkal való nyomtatásban érintett cég nyilván örömmel nyugtázza az ezen anyagok iránti fokozódó érdeklődést, hogy a jövő additív gyártásában minden előrejelzés szerint nagyon komoly szerepet fognak játszani.
A Superstrata egyedülálló termoplasztikus biciklijei már meg is rendelhetők a boltból. A Studio segítségével a rendelésnek megfelelően alakíthatjuk ki a járművet. A vásárló megadja a magasságát, testtömegét, biciklizési stílusát és más preferenciáit: milyen legyen a szín és a design, a kötelezőkön kívül milyen alkatrészeket akar még, hogyan konfigurálják az egészet.
Majdnem hogy saját maga tervezi meg a kerékpárját.
A Superstrata óriási segítsége a partnere, az additív gyártásban jónevű cégnek számító Arevo. Ők szolgáltatják az alaptechnológiát, a gyorsan nyomtatható kompozitanyagokat. Pontosan a gyors nyomtathatóság miatt lehetséges a kerékpárok sorozatgyártása.
Az Arevo portfoliója szoftverből, robotikus rendszerből és anyagokból áll. Ezek együtt garantálják nagy és komplex termoplasztikus részek gördülékeny előállítását.
„Meg akartuk mutatni, mire vagyunk képesek, és azt is, hogy mekkora léptékben. Ehhez kellett megtalálnunk az alkalmas partnert. Komplex valamit akartunk nyomtatni. Valamit, amit hagyományos 3D nyomtatón és a régebbi kompozit-eljárásokkal nem lehet megcsinálni” – nyilatkozta Tuan TranPham, az Arevo egyik vezetője.
„A kerékpár megtestesíti az additív gyártás legizgalmasabb aspektusainak a konvergenciáját: innovatív, egyedi termék létrehozására alkalmas terv alapján, robotikai és anyagtudományi csúcsmegoldásokkal, nagyobb léptékben és gyorsan készíthetők tárgyak. A projekt azt az izgalmi állapotot juttatja eszembe, amit a Teslánál éltem át, amikor ott dolgoztam” – magyarázza Maneesh Jain alelnök.
A Superstratát nemcsak befektetők, hanem más márkák is támogatják. Speciális „kiadást” készítenek például Ultraman-ről, az ikonikus japán szuperhősről, a világ egyik legnagyobb technofesztiváljának, a német Time Warpnak, valamint Antoine de Saint-Exupéry halhatatlan Kis hercegéről is.
Az Indiegogo közösségi támogatófórumon (crowd-founding) az eddigi negyedik legsikeresebb pénzgyűjtő kampányt vezényelték le (október 10-én zárult): több mint 80 ország közel 5500 támogatójától 7 millió dollár feletti összeget kalapoztak össze.