Az Eindhoven-székhelyű Luxexcel, a nyomtatott szemüveglencsék specialistája, eddig főként egészségügyi megoldásokkal, orvosi receptre felírt szemüveglencsékkel foglalkozott. Most viszont bekapcsolódik az okoslencse-bizniszbe is.
A cég saját technológiát dolgozott ki, amellyel „okos” funkciók integrálhatók lencsékbe. Elképzelésük szerint ügyfeleik, azaz techvállalatok a Luxexcel segítségével saját termékeket készíthetnek, miközben a szemüveg eredeti rendeltetésének is megfelel: javítja a látását mindazoknak, akiknek szükségük van rá.
Az intelligens technológiák és a szabályos lencsék összekombinálásával személyre szabott darabok születhetnek. A platform méretezhető és rugalmas, így tömegesen gyárthatók egyedi igényeknek megfelelő, specifikált termékek.
A platform minden komponenssel rendelkezik: hardverrel, szoftverrel, anyagokkal. Akrilalapú műgyantát (VisionClear) nyomtatnak, majd UV fénnyel dolgoznak meg. A VsionEngine motor többféle anyagot, például polimereket és boltokban beszerezhető szemüvegkeretekhez passzoló üvegeket printel, és légréseket is hagy, ha igény van rájuk.
Ezekbe, a rétegek közé ágyazhatók az intelligens technológiák: holografikus filmek, LCD kijelző, hullámvezetők stb. A „szendvics” eredményeként a felhasználónak nem kell külön szemüveget és például kiterjesztett valóság (Augmented Reality, AR) lencsét hordania, mert most a kettő egyben van.
A Luxexcel teljesen digitalizált technológiája a nem túl hatékony, viszont munkaintenzív hagyományos lencsekészítés alternatívája lehet – a több szubtraktív lépéssel, eljárással, például a fényezéssel stb. az anyagok kb. 80 százaléka vész kárba.
A cég titoktartási megállapodások miatt egyelőre nem teheti közzé partnerei nevét, annyit viszont elárult, hogy az okos lencse szektor meghatározó vállalataival áll kapcsolatban. Egyikük akár a nemrég bemutatott Project Aria keretében AR-szemüvegen dolgozó Facebook is lehet. A szemüveget az infokom óriás száz alkalmazottján tesztelik: a hétköznapokban viselik.