A kaliforniai Carbon gyors digitális fényszintézis (DLS) nyomtatótechnológiája a gyártásra legalkalmasabb polimerizáló megoldások egyike. Népszerűsége nem véletlen, mint ahogy az sem, hogy többek szerint a cég a 3DP leginnovatívabb szereplői közé tartozik.
A DLS újabb alkalmazási területtel bővült, a luxus szemüvegeket készítő japán J of JINS ugyanis elindította Neuron4D brandjét, és két modelljébe a Carbon technikájával készült rácspárnát integráltak.
A lépés logikus volt, mert az eddigi tapasztalatok alapján a konzumer piacon a cipők és kisebb mértékben a kerékpárok mellett a szemüvegek jelentik az additív gyártással leginkább előállítható, közvetlen végfelhasználói darabokban tárgyiasuló termékeket.
Nem prototípusokat, hanem hordható, magunkon viselhető, mi több, tetszetős végtermékeket.
Egy tavalyi felmérés alapján, jelenleg 22 vállalat kínál valamilyen szinten 3DP-vel készült szemüveget.
Óriási, évi 3,4 milliárd dolláros a printelt szemüvegek piacában rejlő potenciál. Eddig főként porágyas fúziókkal, elsősorban sztereolitográfiával és a HP multijet fúziójával próbálkoztak, a Carbon és a Neuron4D jóvoltából most a DLS-szel bővültek a lehetőségek.
De a Carbon nyomtatóanyagai valószínűleg hiába a legalkalmasabbak bármilyen fotopolimerizációs folyamatra, a Neuron4D (azaz a J of JINS) előtt egyetlen szemüveggyártó sem kereste meg őket. Az együttműködés eredményeként a kaliforniai 3DP vállalat nyomatait hagyományos anyagokból készült szemüvegkeretbe tették.
Az egyaránt háromszínű lencsékkel kialakított két modell, a Wellington és a Boston egyedi, kényelmes, rugalmas és masszív szemüvegek, kezdőáruk a kb. 230 dollárnak megfelelő 25 ezer jen.