A 2013-ban alapított szilícium-völgyi Carbon3D tevékenysége a hardver, szoftver és molekuláris tudományok metszéspontjára fókuszál. A TED 2015-ön bemutatott „folyamatos folyékony interfészgyártás” (CLIP) technológia szélsebes, látható rétegek nélküli nyomtatás. A cég tevékenységével jócskán hozzájárul ahhoz, hogy a 3DP prototípuskészítésből gyártássá alakuljon át.
A nagy autógyártók kedvelik őket, mert alig egy hónapja a Forddal, most pedig a Lamborghinivel kezdtek el együttdolgozni. Utóbbi a DLS-sel gyárt végfelhasználói alkatrészeket 2017-ben bemutatott szuper terepjárója (SUV), az Urus számára. Az 5,1 méter hosszú, üresen 2,2 tonna autó 650 lóerős, végsebessége meghaladja a 300 km/h-t.
A járműbe két additív gyártótechnológiával létrehozott alkatrészt szerelnek be: egy Urus logós tanksapkát és egy légcsatorna-komponenst. A cég a digitális gyárthatóság miatt újratervezi a jármű több részét, köztük belső alkatrészeket, a tükröt és különféle kiegészítő darabokat.
A Lamborghini a Carbon technológiáját sebessége és méretezhetősége miatt kiválónak tartja gépjármű-ipari alkalmazásokra, meglévő részek optimalizálására, könnyebbé és tartósabbá tételére, kis alkatrészek tömegtermelésére.
Az anyagtudomány legújabb vívmányai, például a Carbon tartós Epoxy műgyantája (EPX 82) több iparágban felgyorsította a technológia adaptálását.
„Alapos kutatómunka után kiderült, hogy sok-sok járműalkatrészünk ideális jelölt a digitális gyártásra. A Carbonnal való együttműködéssel gyorsabban és hatékonyabban gyárthatunk tartósabb alkatrészeket, amelyek a piacra is hamarabb eljutnak” – jelentette ki a Lamborghini beszerzéseit vezető Stefan Gramse.
„Az autóipar komoly lehetőség a nagyléptékű digitális gyártás számára. A Lamborghinivel való együttműködésünk remekül példázza a tervezés, a gyártás és a mérnöki tevékenység egyesítésével kivitelezhető újításokat” – mondta Joseph DeSimone, a Carbon társalapító-vezérigazgatója.
Az együttműködéssel, a Fordot követően, a Lamborghini egyike a Carbon DLS technológiáját munkafolyamatába végtermék-gyártásra integráló első autóipari cégeknek.