HTML

Legyél Te is Szakértő!

Minden hírlevél feliratkozónknak egy 50 oldalas 3D nyomtatás kisokost és 3D Akadémia kedvezményt adunk ajándékba!

 

 

3D TECH WORSKHOPOK

Vegyél részt a 3D Akadémia képzésein és szerezz átfogó tudást a 3D technológiák jelenéről és jövőjéről!

3D nyomtatás, modellezés és szkennelés tanfolyamok a 3D Akadémián.

FRE3DEE a Facebookon

A 3D nyomtatás és a Mercedesek

ferenck 2017.12.04. 08:30

A 3D Printing Industry interjúsorozatot készít a 3D nyomtatás gyártási trendjeiről, végfelhasználói és késztermékeiről. Legutóbb Matthias Krust, a Daimler AG globális üzleti kommunikációs menedzsere nyilatkozott. (Köztudott, hogy a Mercedes-Benz a Stuttgart-székhelyű német multinacionális autógyártó Daimler-Benz AG számos országban bejegyzett védjegye.)

Krust elmondta, hogy a Daimlernél több mint 25 éve használják a 3D nyomtatótechnológiát, tehát komoly tapasztalattal rendelkeznek az additív gyártás hagyományosabb módszereit illetően. Két üzemükben (Sindelfingenben és Untertürkheimben) több mint 100 ezer alkatrészt készítettek ezekkel az eljárásokkal, és adtak át a cég fejlesztőrészlegének vagy a gyártóegységeknek. Eddig modellekre, prototípusok, szerszámok és felszerelések vizuális kidolgozására és gyártására összpontosítottak.

3dnyomtatas_daimler.jpg

A 3D nyomtatás ideális technológia prototípuskészítésre, sokáig az is volt az elsőszámú alkalmazás, és változatlanul óriási lehetőségek rejlenek benne ezen a területen, az utóbbi időben viszont egyre többen alkalmazzák végtermékek gyártására. A Daimlernél mindkét opcióval élnek.

Személygépkocsiknál méretre szabott szerkezeteket és szerelvényeket, például az összeszerelési folyamat optimalizálásához szükséges segédeszközöket printelnek.

3dnyomtatas_daimler0.jpg

Krust kiemelte, hogy a hagyományos módszerekkel csekély példányszámnál készített szerelvényekkel stb. összehasonlítva, az additív gyártással idő és pénz spórolható meg, azaz a munkahely működése ergonomikusabb.

Pótalkatrészek piacán, speciális fogyasztói kérésre vagy klasszikus autómodellekhez szintén figyelembe veszik a 3D nyomtatást. Különösen olyan esetekben fontos, amikor nem állnak rendelkezésre vagy nagyon elhasználtak a szerszámok. Műanyag pótalkatrész-szériákat 2016 óta printelnek személyszállító és speciális rendeltetésű járművekhez, például az Unimog terepjáró-mezőgazdasági vontató-teherautó egyveleghez. Emellett 30 különböző műanyag-pótalkatrészt készítettek Mercedes-Benz kamionokhoz. Buszoknál szintén alkalmazzák a technológiát.

Mindegyik területen jelentős a növekedés. Személyszállító autóknál viszont jóval több egységet gyártanak sorozatban, ami ebben a szektorban egyelőre hátráltatja az additív gyártás térnyerését.

A technológia nagyszériás gyártását az alacsonyabb termelékenység lassítja – a rendszerek által gyártható komponensek száma a nyomtatók megmunkálásra használt tere miatt korlátozott. A réteges szerkezet miatt a folyamat több órát, de akár napokat is igénybe vehet, plusz a nyomtatószál/fémpor is relatíve költséges még.

E problémák megoldásával, valamint a folyamatok automatizálásával Krust szerint a 3D nyomtatás idővel nagyszériás gyártásra is alkalmas lesz.

Címkék: trendek autó ipar

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://freedee.blog.hu/api/trackback/id/tr713415389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása