A különféle acélalapú termékeket, többek között lifteket, tengeralattjárókat és vonatokat gyártó német multinacionális óriáscég, a Thyssenkrupp 250 ezernél több ügyfelével szakterületén a világvezetők közé tartozik. Tavasszal a Hannoveri Vásáron jelentették be, hogy még az idén 3D nyomtatóközpontot nyitnak.
„Saját 3DP központ alapításáról döntöttünk. A gépekbe és a személyzetbe már befektettünk, el is kezdtek dolgozni. A mérnöki oldallal indulunk, majd az eladás utáni összes szolgáltatással együtt leszállítjuk a végterméket” – jelentette ki áprilisban Hans-Josef Hoss, a Thyssenkrupp Materials Services részleg vezetőségi tagja.
A bejelentést tett követte, és a Németország nyugati részén lévő Mülheimben a napokban hivatalosan is megnyitották a központot. A létesítménnyel növelni akarják 3DP-vel kapcsolatos tevékenységüket, még jobban ki szeretnék használni az additív gyártás lehetőségeit, és természetesen markánsabbá kívánják tenni jelenlétüket az általuk „bővülő piacnak” nevezett területen.
Az esemény újabb példa a 3D nyomtatás térhódítására, még egy ipari óriás fektetett nagyobb összeget a technológiába, és lát benne komoly potenciált, igyekszik lépést tartani az ipar 4.0 tendenciáival, illetve próbálja alakítani azokat. A központ abból a szempontból szintén jelzésértékű, hogy acélipari cégről van szó, és így a Thyssenkrupp név előbb-utóbb egybekapcsolódik a fémnyomtatással is. Azzal a fémnyomtatással, amelynek terjedése sokak szerint 2017 egyik legmarkánsabb trendje.
Fémek mellett műanyagból szintén nyomtatnak termékeket. Egyelőre többet nem árultak el arról, hogy pontosan milyen típusú termékekkel kapcsolatban vannak ezirányú terveik. Különféle területeken, elsősorban a jármű- és a légi iparban, valamint az energetikai szektorban számíthatunk tőlük alkalmazásokra. Német források szerint már tervezik, hogy hogyan integráljanak nyomtatott részeket tengeralattjáróikba.
Jelenleg két nagyteljesítményű új printer működik a központban, az egyik fém-, a másik műanyagnyomtatásra alkalmas.
Heinrich Hiesinger vezérigazgató elmondta, hogy 1 millió eurónál nagyobb összeget fektettek a központba, és kifejezetten optimista a befektetés megtérülését illetően. Mivel a 3D nyomtatással készült speciális termékek éves piaca nagyjából 20 milliárd euró, nagyon úgy tűnik, hogy biztosra mennek.
„Figyelembe véve az összes szektort, amelyben érintettek vagyunk, nagyjából a felét tudjuk lefedni, ami nem jelenti azt, hogy azonnal ki is tudjuk szolgálni ezt a piacot. De ezen a területen kezdjük el” – magyarázza a vezérigazgató.