Charles-Oliver Roy, ipari mérnök forradalmasítni akarja az ékszerészetet. Első lépésként startupja, a Vowsmith teljesen új módszerrel tervez jegygyűrűket.
A gyűrűt a cég honlapján vásárolhatjuk meg, jövendőbelink ujjlenyomatával tehetjük személyes ékszerré.
Az ujjlenyomatot 2D-ben kinyomtatjuk, leszkenneljük, majd feltöltjük a honlapra. Roy és csapata paraffinos viaszöntéssel, a 3D Systems speciális Projet MJP printerével alakítja ki az eredeti ujjlenyomattal egyező végleges formát.
A fogyasztó elejétől a végéig beleszólhat a tervezésbe, kiválasztja az anyagot és a gyémántot, és saját pénztárcájának megfelelően alkot valami eredetit. Az egész folyamat automatizált és akár 72 óra alatt kivitelezhető.
Roy idén 4-5 ezer jegygyűrű értékesítésével számol, jelenlegi forrásaikat figyelembe véve összesen kb. 50 ezret képes legyártani.
Szerinte a Vowsmith nemcsak az ékszerészeti forradalom előharcosa lehet, hanem az általánosabb fogyasztói értékváltásnak is része: az 1983 és 2001 között született „ezredfordulós generáció fáradt és beteg attól, hogy minden nap ugyanazt a levest kapja. Személyiségüket tükröző saját termékeket akarnak. Ez a generáció alakítja ki az értékesítés jövőjét.”