A nyomtatott tárgyak, például művégtagok vagy sebészi gyakorlatra készült mesterséges szervek egyre részletgazdagabbak, realisztikusabbak, viszont a teljes skálájú, aprólékosan kivitelezett, nüánszokat is élethűen visszaadó színvilág, a valóban true color még mindig komoly kihívás. A hibátlan formákkal és a sokrétű alkalmazási lehetőségekkel ellentétben, a színesztétikát illetően gyakran van hiányérzetünk.
A német Fraunhofer Intézet friss munkái komoly változást hozhatnak ezen a területen. Számítógépes Grafikai Kutatócsoportjuk ugyanis speciálisan a 3DP-re dolgozott ki egy új, multi-jet 3D nyomtatókon (Object500 Connex3 stb.) alapuló színtechnikát. A hagyományos 2D nyomtatás több elvét, például a pixelről pixelre történő építkezést ültették át 3D-re, azaz a színeket voxelről voxelre dolgozzák ki. Az error diffusion halftoning nevű technikával jobban tudjuk kontrollálni minden egyes „csepp” színét, az eredmény pedig az eddigi legélethűbb színvilág.
Az „error diffusion” (hibaterítés) lényege, hogy a színeket összekeverő eljárással pixelenként/voxelenként szándékolt hibát keletkeztetünk, amit aztán arányosan szétosztunk a szomszédos pixelek/voxelek között. A hibaterítés pixelről pixelre/voxelről voxelre történik. A „halftoning” képfeldolgozási eljárás során féltónusokat használunk, például a szürkeárnyalatokat a fekete és fehér színek különféle minták szerinti elosztásával ábrázoljuk.