A 3D nyomtatás átalakítja a repülőgép-alkatrészek gyártását. Két fontos érv szól mellette: potenciálisan olcsóbbak, és a hagyományos gyártási módszerekkel előállított alkatrészeknél 30-55 százalékkal könnyebbek – és egyben erősebbek is – a nyomtatottak. Az additív technológia következményeként 90 százalékkal csökkenhet a felhasznált nyersanyag mennyisége és a gyártás közbeni energiafogyasztás.
Az Airbus repülőgép-részekkel és még nagyobb szerkezetekkel szélesíti tovább a 3D nyomtatótechnológia használatát. Az A300/A310 családhoz és a következőgenerációs A350 XWB-hez műanyagból printeltek részeket. A szárnylécekhez, a hátsó szárnyhoz és az ajtózsanérokhoz pedig fémből nyomtatott darabokat is használtak.
Az Airbus szerint a 3D nyomtatással hosszútávon több mint egy tonnával lesznek könnyebbek a repülőgépek. Az első nyomtatott részeket is tartalmazó gép a tervek szerint 2016-ban fog utasokat szállítani, tömeges gyártásról pedig 2018-tól beszélhetünk majd. Mintegy havi 3 tonna fémrészt printelnek 2018 körül.